زلنسکی خواستار آتش بس در حوزه انرژی با روسیه شد

صدا و سیما چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 03:20
رئیس جمهور اوکراین به علت بحران نفت ناشی از تجاوزات علیه ایران، پیشنهاد آتش بس در حوزه انرژی به روسیه را داد.

زلنسکی خواستار آتش بس در حوزه انرژی با روسیه شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، از روسیه خواست تا با توقف متقابل حملات علیه سایت‌های انرژی موافقت کند تا به کاهش بحران جهانی نفت ناشی از جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی در خاورمیانه کمک کند.

زلنسکی به خبرنگاران گفت: اگر روسیه آماده توقف حمله به تاسیسات انرژی اوکراین باشد، ما علیه بخش انرژی آنها واکنش نشان نخواهیم داد.

قیمت نفت برنت پس از آغاز درگیری‌ها ابتدا ۱۵ درصد افزایش یافت و سپس به ۱۲۰ دلار رسید؛ در سناریوی بدبینانه احتمال رسیدن آن به ۱۵۰ دلار نیز مطرح است.

این شوک انرژی در زمانی رخ داده که اقتصاد جهانی هنوز از پیامد‌های همه‌گیری کرونا، بدهی‌ها و تورم رها نشده و هر هفته اختلال بیشتر، روند بهبود را دشوارتر می‌کند.

تشدید بحران انرژی در پی جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران و اختلال در مسیر‌های تامین، کشور‌ها را به سمت اقدامات اضطراری از جمله خرید نفت روسیه سوق داده است؛ اقدامی که نشان‌دهنده فشار شدید بر بازار انرژی و تغییر در الگو‌های سنتی تامین سوخت در سطح جهانی است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.