تکرار دروغ‌های نخست وزیر انگلیس

صدا و سیما چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 03:20
نخست وزیر انگلیس که پایگاه‌های این کشور را در اختیار ارتش آمریکا قرار داده است تا به ایران حمله شود باز هم مدعی شد این کشور در جنگ علیه ایران شرکت ندارد.

تکرار دروغ‌های نخست وزیر انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، گاردین با درج این مطلب نوشت: با این که اخبار متعددی از سوخت گیری و نصب بمب به هواپیما‌های نظامی آمریکا در انگلیس منتشر شده است، نخست وزیر انگلیس امروز هم مدعی شد در این جنگ دست ندارد.

شماری از نمایندگان مجلس انگلیس، از جمله جرمی کوربین، رهبر "حزب شما" در مجلس انگلیس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در لندن، دروغگویی نخست وزیر را برملا کرده‌اند، اما کایر استارمر امروز هم همان مطالب را تکرار کرد و گفت انگلیس وارد جنگ ایران نخواهد شد.

با این که براساس نظرسنجی‌ها بیش از ۷۰ درصد از مردم انگلیس با شرکت دولت انگلیس در جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران مخالفند، حکومت انگلیس کاملا از این جنگ حمایت می‌کند.

به نوشته تارنمای روزنامه گاردین، کایر استارمر، نخست وزیر انگلیس امروز گفت: نیازی به ذخیره بنزین توسط رانندگان نیست و دولت احتمال سهمیه‌بندی سوخت را کم‌اهمیت جلوه داد.

تارنمای گاردین نوشت استارمر گفته است که فردا ریاست جلسه کمیته اضطراری دولت، موسوم به "کبرا" را برای بحث در مورد تأثیر اقتصادی جنگ ایران بر عهده خواهد داشت. او صبح امروز در گفت‌و‌گو با پخش‌کنندگان گفت که در جلسه میزگرد امروز «بخش کشتیرانی، بیمه و انرژی» را برای بحث در مورد جنگ ایران گرد هم خواهد آورد.

او ادامه داد: بحث‌های زیادی در مورد تنگه هرمز و آنچه می‌توانیم برای باز کردن تنگه‌ها انجام دهیم، که تنها راه مؤثر برای کاهش قیمت انرژی است، انجام شده است.

وی افزود:" من فردا یک جلسه کبرای (جلسه اعضای دولت و برخی مدعوان در شرایط اضطراری) دیگر برگزار خواهم کرد تا تأثیرات اقتصادی جنگ را بررسی کنیم و مطمئن شویم که همه چیز‌هایی که باید داشته باشیم، همه چیز به درستی نظارت و حسابرسی می‌شود. 

گاردین نوشت در پاسخ به این سوال که آیا سهمیه‌بندی بنزین، مانند سایر کشور‌های اروپایی، در نظر گرفته شده است، استارمر تأکید کرد که توصیه به رانندگان این است که «نیازی به انجام کاری غیر از آنچه طبیعی است، نیست». بعداً، در جلسه توجیهی سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس، در پاسخ به سوالی در مورد سهمیه‌بندی احتمالی بنزین، سخنگوی نخست وزیر گفت: برای روشن شدن موضوع، همانطور که نخست وزیر و دولت گفته‌اند، و در واقع صنعت نیز گفته‌اند، تولید و واردات سوخت ادامه دارد. پمپ‌های بنزین در بریتانیا در سطح ملی به خوبی پر شده‌اند و هرگونه اظهار نظری خلاف این نادرست است. به نوشته این روزنامه، سایر کشور‌ها با توجه به کمبود جهانی ناشی از جنگ ایران، شروع به ارائه اقداماتی برای مهار مصرف سوخت کرده‌اند. هم اکنون بهای بنزین به طور متوسط ۱۵۰ پنس و گازوئیل ۱۸۰ پنس در جایگاه‌های عرضه سوخت خودرو در انگلیس به فروش می‌رسد که که بنزین حدود ۹ و گازوییل حدود ۱۷ درصد نسبت به یک ماه پیش افزایش قیمت داشته است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.