اذعان سناتور آمریکایی به شکست آمریکا در جنگ با ایران

صدا و سیما چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 03:20
کریس مورفی سناتور آمریکایی هشدار داد آمریکا در آستانه شکست در جنگ علیه ایران است.

اذعان سناتور آمریکایی به شکست آمریکا در جنگ با ایران

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سناتور کریس مورفی با زیر سوال بردن ادعا‌های وزیر خارجه آمریکا درباره جنگ با ایران نوشت: آمریکا هیچ راهبردی ندارد و ما به طرز بد و شرم آوری در حال شکست خوردن در این جنگ هستیم.

کریس مورفی در ادامه به چهار هدف اعلامی آمریکا یعنی نابودی نیروی هوایی، نیروی دریایی، کاهش ظرفیت موشکی و نابودی کارخانه‌های تولید تجهیزات دفاعی ایران اشاره کرده و گفته هیچ کدام از این اهداف محقق نشده است. 

کریس مورفی نشانه‌های شکست آمریکا در دستیابی به اهدافش را برشمرده و نوشته: «پهپاد‌های ایران در حال جایگزین شدن هواپیما‌ها هستند، تنگه هرمز همچنان بسته است، ایران موشک‌ها و پرتابگر‌های خود را از مکانی به مکان دیگر حرکت می‌دهد و آمریکا حتی نمی‌تواند موشک و پهپاد‌های ایران را از بین ببرد.»

این سناتور آمریکایی همچنین پیش بینی کرده: جنگ باعث مستحکم‌تر شدن اتحاد چین و ایران خواهد شد.

کریس مورفی اضافه کرده است: پس از پایان جنگ، ایران، چین و روسیه برای بازسازی توان نظامی و تقویت همکاری‌ها به توافق می‌رسند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.