ربوده شدن یک روزنامه‌نگار آمریکایی در بغداد

خبرگزاری مهر چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 05:15
یک روزنامه‌نگار آمریکایی روز سه‌شنبه در بغداد پایتخت عراق ربوده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت‌ امور خارجه آمریکا اعلام کرد که پیش‌تر درباره خطرات امنیتی به این خبرنگار هشدار داده شده بود و اکنون برای آزادی او «در سریع‌ترین زمان ممکن» تلاش می‌کند.

بنا به گفته یک مقام آمریکایی، یکی از افراد مرتبط با گروه «کتائب حزب‌الله» در ارتباط با این ربایش توسط نیروهای امنیتی عراق بازداشت شده است.

وزارت کشور عراق نیز اعلام کرد نیروهای امنیتی موفق شده‌اند یکی از مظنونان را بازداشت و خودروی مورد استفاده در این عملیات را توقیف کنند و تلاش‌ها برای شناسایی دیگر عوامل و آزادی فرد ربوده‌شده ادامه دارد.

بر اساس گزارش نهادهای حامی رسانه، این خبرنگار «شِلی کیتلسون» نام دارد؛ روزنامه‌نگار آزادی که در رم مستقر است و با رسانه‌هایی از جمله «المانیتور» همکاری می‌کند. این رسانه با ابراز نگرانی شدید، خواستار آزادی فوری و امن این خبرنگار شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.