فیلیپین به‌دنبال مذاکره با ایران برای عبور از تنگه هرمز

مشرق نیوز چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 07:31
بر اساس گزارش «خبرگزاری فیلیپین»، «کلر کاسترو» سخنگوی رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد مذاکرات دیپلماتیک با ایران را برای تضمین عبور بدون مانع محموله‌های نفتی از تنگه هرمز آغاز کند.

به گزارش مشرق، «فردیناند مارکوس جونیور» رئیس‌جمهور فیلیپین به وزارت امور خارجه این کشور دستور داده است این تلاش را برای تضمین امنیت تامین انرژی کشور هدایت کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کاسترو روز سه‌شنبه گفت: «رئیس‌جمهور قبلا به وزیر تس لازارو دستور داده است… او احتمالا فردا با سفیر ایران گفت‌وگو خواهد کرد. اگر نه، حداکثر تا هفته آینده.»

آمریکا و رژیم صهیونیستی در تاریخ ۹ اسفند ماه درحالی‌که گفت‌وگوهای غیرمستقیم با طرف آمریکایی در جریان بود، در اقدامی متجاوزگرانه به خاک جمهوری اسلامی ایران حمله کردند. تنگه هرمز که یک گلوگاه حیاتی انرژی جهانی، از زمان آغاز تجاوز آمریکایی صهیونی به ایران تا حد زیادی مختل شده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.