محکومیت حمله آمریکا و اسرائیل به سازمان منابع طبیعی

صدا و سیما چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 12:20
سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با ارسال نامه‌های اعتراضی به سازمان‌های فائو، برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) و یونسکو، خواستار محکومیت قاطع حمله تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور شد.

ایران خواستار محکومیت بین‌المللی حمله تروریستی به سازمان منابع طبیعی شد

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،   این حمله که در تاریخ ۸ فروردین ۱۴۰۵ به وقوع پیوست، علاوه بر شهادت جمعی از کارکنان این سازمان، منجر به تخریب موزه منابع طبیعی و آسیب‌های زیست‌محیطی گسترده‌ای از جمله تخریب رویشگاه‌های استراتژیک و آلودگی منابع حیاتی گردید

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، در این نامه‌ها ضمن ابراز انزجار شدید از این اقدام وحشیانه، آن را مصداق «تروریسم زیست‌محیطی» و نقض آشکار حقوق بشردوستانه بین‌المللی و تعهدات جهانی عنوان کرد.

دکتر رضا افلاطونی،با تأکید بر وظایف نهاد‌های بین‌المللی در حفاظت از منابع طبیعی و توسعه پایدار، درج این جنایت در گزارشات و بیانیه‌های رسمی سازمان‌های مذکور را خواستار  شد.

این حملات که زیرساخت‌های حیاتی مانند تأسیسات آب‌شیرین‌کن و مراکز جمعیتی را نیز هدف قرار داده، خسارات اکولوژیک جبران‌ناپذیری به بار آورده و مانعی جدی در برابر اجرای طرح‌هایی، چون «کاشت یک میلیارد درخت» و دستیابی به اهداف توسعه پایدار ایجاد کرده است. ایران هشدار داده است که سکوت در برابر چنین اقداماتی، اصول بنیادین حقوق بین‌الملل را تضعیف می‌کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.