بیانیه وزارت خارجه در محکومیت مصوبه اسرائیل برای اعدام اسرای فلسطینی

خبرگزاری مهر چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 15:03
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مصوبه کنیست رژیم اشغالگر صهیونیستی برای اعدام اسرای فلسطینی را ناقض قواعد بدیهی اخلاقی و اصول بنیادین حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مصوبه کنیست رژیم اشغالگر صهیونیستی برای اعدام اسرای فلسطینی، که ناقض قواعد بدیهی اخلاقی و اصول بنیادین حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی، به‌ویژه معاهدات ژنو ۱۹۴۹، است را به شدت محکوم می‌کند و آن را ضربه‌ای مهلک علیه منظومه حقوق بین‌الملل به‌ویژه حقوق بشر و حقوق بشردوستانه می‌داند.

این مصوبه که در ادامه سیاست نسل‌کشی و امحای استعماری ملت فلسطین طراحی و تصویب شده است، ماهیت آپارتاید و فاشیستی رژیم صهیونیستی را بیش از پیش آشکار می‌کند و گواه انحطاط اخلاقی و انسانی سیاستگزاران و کارگزاران این رژیم است.

وزارت امور خارجه با تاکید بر حق بنیادین ملت فلسطین‌ برای تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، مسئولیت قانونی و اخلاقی همه دولت‌ها، سازمان ملل، و نهادهای حقوقی و حقوق بشری را برای اقدام عاجل جهت پایان دادن به بی‌کیفری رژیم صهیونیستی و توقف جنایات مستمر آن علیه فلسطینیان و سایر کشورها و ملت‌های منطقه را یادآور می‌شود.

بدون تردید تداوم بی‌تفاوتی و بی‌عملی در برابر قانون‌شکنی‌ها و شرارت‌های این رژیم، نه تنها موجب تداوم نقض فاحش حقوق بنیادین مردم فلسطین می‌شود بلکه کل منطقه غرب آسیا و همه جهان را به سمت ناامنی فزاینده خواهد کشاند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.