ماهیان قرمز در منابع آبی رها نشود

صدا و سیما چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 16:52
دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در اطلاعیه ای از مردم تقاضا کرد ماهیان قرمز را در سطوح منابع آبی کشور رها نکنند.

ماهیان قرمز  در منابع آبی رها نشود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اطلاعیه دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت از محیط زیست درباره عدم رهاسازی ماهی قرمز در سطوح منابع آبی به شرح زیر است: 

 با عنایت به نزدیک شدن به روز طبیعت (۱۳ فروردین)از تمامی هموطنان عزیز تقاضا می‌شود به هیچ عنوان مبادرت به رهاسازی ماهیان قرمز خریداری شده در سطوح منابع آبی کشور (رودخانه،چشمه،قنات،دریاچه،سدو...) اقدام نکنند.

 با توجه به خصوصیات زیستی گونه غیر بومی و مهاجم ماهی قرمز یا کاراس (بکرزایی،اشغال فضای زیستی،رقابت غذایی،آلودگی به انواع بیماری و انگل و ....) این رهاسازی‌ها به نوعی تهدید جمعیت ماهیان بومی و بومزاد کشور قلمداد شده و موجبات انقراض و یا کاهش جمعیت با ارزش ماهیان کشور را فراهم می‌کند. 

 

🔹 بر همین اساس در صورت عدم توانایی نگهداری ماهیان خریداری شده در منزل(تنگ و آکواریوم)و با توجه به تمهیدات پیش بینی شده، خواهشمند است نسبت به تحویل ماهیان به ادارات محیط زیست و یا نقاط مشخص شده جهت جمع آوری ماهیان قرمز در سطوح شهر های کشور عزیزمان اقدام نموده و از هرگونه رهاسازی جدا پرهیز شود.

 

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.