ایران اقدام آرژانتین علیه سپاه را محکوم کرد

مشرق نیوز چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 20:34
وزارت امور خارجه، اقدام غیرقانونی و ناموجه دولت آرژانتین در اتهام‌زنی به سپاه را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام غیرقانونی و ناموجه دولت آرژانتین در اتهام‌زنی ناحق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شدت محکوم می‌کند.

این تصمیم خلاف عرف و حقوق بین‌الملل دولت آرژانتین - که به نظر می‌رسد تحت القائات رژیم نسل‌کش و اشغالگر قدس و آمریکا و همزمان با تجاوز نظامی آنها به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شده است - نه تنها نقض صریح اصول بنیادین منشور ملل متحد از جمله اصل احترام به حاکمیت ملی دولت‌ها و اصل منع مداخله در امور داخلی کشورها است، بلکه اشتباهات راهبردی قانون اساسی این ملت را نادیده می‌گیرد.

این اقدام نه تنها به روابط دوجانبه آرژانتین و ایران آسیب جدی می‌زند، بلکه سابقه خطرناکی در روابط بین‌المللی ایجاد می‌کند و مسئولیت بین‌المللی دولت آرژانتین را موجب می‌شود.

رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه آرژانتین با اعلام همراهی با متجاوزان آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، خود را به عنوان شرکای جنایات جنگی آنان در سمت نادرست تاریخ قرار دادند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید می‌کند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی برخاسته از متن ملت ایران است که بر اساس قانون اساسی و اراده مردم ایران تشکیل شده و در کنار دیگر نیروهای مسلح، وظیفه پاسداری از استقلال، حاکمیت و امنیت ملی کشور را بر عهده دارد؛ از این رو هرگونه اقدام در جهت تبعیت از آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه برچسب‌زنی علیه نیروهای مسلح ایران هیچ تأثیری بر عزم راسخ حافظان ایران و حراست از امنیت ملی کشور نخواهد داشت.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.