افزايش قيمت سوخت در کشور‌های عربی

صدا و سیما چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 22:17
کشور‌های عربی قیمت سوخت داخلی خود را بخاطر جنگ در خاورمیانه افزایش دادند.

افزايش قيمت سوخت در کشور‌های عربی   

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه العربی، برخی کشور‌های عربی قیمت سوخت را به خاطر افزایش قیمت انرژی بر اثر ادامه جنگ در خاورمیانه افزایش دادند.

امارات از روز چهارشنبه قیمت بنزین و گازوئیل را به میزان ۳۰ الی ۷۰ درصد افزایش داد، اما قطر به افزایش قیمت بنزین سوپر به میزان کمتر از ۸ درصد اکتفا کرد و قیمت بنزین و گازوئیل را تثبیت کرد.

این شبکه افزود: لبنان نیز که با تجاوز اسرائیل رو‌به‌رو است دولت این کشور تصمیم گرفت قیمت سوخت را به میزانی بیش از درصد افزایش دهد امری که باعث افزایش تورم می‌شود و از روز چهارشنبه مصری‌ها نیز در پی افزایش قیمت بنزین، گازوئیل و گاز خودرو به میزان ۱۲ الی ۲۳ درصد باید برای پر کردن باک خودروی خود پول بیشتری پرداخت کنند.

اما اردن که ماهیانه قیمت سوخت را بررسی می‌کند در پی تحولات بین المللی تصمیم گرفت قیمت هر لیتر بنزین و گازوئیل را به میزان ۱۰ الی ۱۴ درصد افزایش دهد.

عمان نیز تصمیم گرفت قیمت کپسول گاز منزل و گاز مختص لوازم گرمایشی (بخاری ..) را ثابت نگه دارد؛ و مغرب برای بار سوم از زمان آغاز جنگ از امروز اقدام به افزایش قیمت سوخت به میزان ۱۴ درصد کرد.

این درحالی است که قیمت نفت از زمان آغاز جنگ در خاورمیانه به میزان ۶۰ درصد افزایش یافت تا این به بالاترین میزان تاریخی خود برسد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.