ایران هرگز جنگی را آغاز نکرده است.

خبرگزاری مهر چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 22:39
در نامه ای که رویس جمهور ایران خطاب به مردم آمریکا نوشته است آمده است: ایران هرگز جنگی را آغاز نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخشی از نامه مسعود پزشکبان خطاب به مردم آمریکا آمده است: از مردم آمریکا دعوت می‌کنم تا فراتر از لفاظی‌های سیاسی نگاه کنند و واقعیت‌های گذشته، حال و آرزوهای ایران برای آینده‌ای را که نه با رویارویی، بلکه با حقیقت، عزت و درک متقابل تعریف می‌شود، دوباره بررسی کنند.

وی اشاره داشته است: در جهانی که با روایت‌های رقیب و تنش‌های عمیق ژئوپلیتیکی شکل گرفته است، رابطه بین ایران و ایالات متحده همچنان یکی از سوءتفاهم‌شده‌ترین روابط است.

پزشکیان افزوده است: ایران در تاریخ مدرن خود هرگز مسیر تجاوز، توسعه‌طلبی، استعمار یا سلطه را انتخاب نکرده و هرگز آغازگر هیچ جنگی نبوده است.

رئیس جمهور ایران اضافه می کند: حمله به زیرساخت‌های ایران، مردم ما را هدف قرار داده و پیامدهایی فراتر از مرزهای کشور دارد.

وی خاطرنشان می کند: آنچه انجام می‌دهیم، پاسخی است که بر اساس حق مشروع دفاع از خود است و نه یک اقدام تهاجمی.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.