حمله به زیرساخت‌های دارویی کشور نقض حقوق بشر است

اقتصادنیوز چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 22:44
اقتصادنیوز: رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با محکومیت شدید حملات به زیرساخت‌های دارویی کشور، گفت: این اقدامات نه تنها اخلال در یک صنعت، بلکه ضربه‌ای مستقیم به ستون‌های سلامت و آرامش جامعه است.

سید محمد جمالیان شامگاه چهارشنبه در اجتماع مردمی اراک، با اشاره به حملات اخیر دشمنان آمریکایی صهیونیستی به زیرساخت‌های دارویی کشور افزود: چنین اقداماتی مصداق بارز نقض حقوق بشر دوستانه بین‌المللی و قوانین شناخته‌شده جهانی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی، اظهار کرد: تخریب و آسیب‌زدن به این بخش حیاتی، تنها مختل‌کننده یک صنعت نیست، بلکه ضربه‌ای مستقیم به بنیان‌های سلامت و آرامش جامعه وارد می‌کند و از مصادیق آشکار نقض حقوق بشر دوستانه بین‌المللی محسوب می‌شود.

جمالیان با تأکید بر ابعاد انسانی این حملات اضافه کرد: این اقدامات نه‌تنها زیرساخت‌های حیاتی سلامت را هدف قرار می‌دهد، بلکه جان و سلامت انسان‌های بی‌شمار را به طور جدی به مخاطره می‌اندازد و عواقب جبران‌ناپذیری برای جامعه به همراه دارد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن این اقدامات غیرانسانی، خواستار توقف فوری حملات به مراکز درمانی و دارویی شد و از جامعه جهانی خواست با قاطعیت در برابر این جنایات ایستادگی کرده و عاملان آن را پاسخگو سازد.

جمالیان با تأکید بر اصل بنیادین حفظ جان و سلامت انسان‌ها خاطرنشان کرد: هیچ دلیلی برای هدف قرار دادن مراکز حیاتی سلامت پذیرفتنی نیست و جامعه بین‌المللی باید با اقدام عملی، حفاظت از این مراکز را در اولویت قرار دهد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.