سید محمد جمالیان شامگاه چهارشنبه در اجتماع مردمی اراک، با اشاره به حملات اخیر دشمنان آمریکایی صهیونیستی به زیرساختهای دارویی کشور افزود: چنین اقداماتی مصداق بارز نقض حقوق بشر دوستانه بینالمللی و قوانین شناختهشده جهانی است.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی، اظهار کرد: تخریب و آسیبزدن به این بخش حیاتی، تنها مختلکننده یک صنعت نیست، بلکه ضربهای مستقیم به بنیانهای سلامت و آرامش جامعه وارد میکند و از مصادیق آشکار نقض حقوق بشر دوستانه بینالمللی محسوب میشود.
جمالیان با تأکید بر ابعاد انسانی این حملات اضافه کرد: این اقدامات نهتنها زیرساختهای حیاتی سلامت را هدف قرار میدهد، بلکه جان و سلامت انسانهای بیشمار را به طور جدی به مخاطره میاندازد و عواقب جبرانناپذیری برای جامعه به همراه دارد.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن این اقدامات غیرانسانی، خواستار توقف فوری حملات به مراکز درمانی و دارویی شد و از جامعه جهانی خواست با قاطعیت در برابر این جنایات ایستادگی کرده و عاملان آن را پاسخگو سازد.
جمالیان با تأکید بر اصل بنیادین حفظ جان و سلامت انسانها خاطرنشان کرد: هیچ دلیلی برای هدف قرار دادن مراکز حیاتی سلامت پذیرفتنی نیست و جامعه بینالمللی باید با اقدام عملی، حفاظت از این مراکز را در اولویت قرار دهد.