بازنده جنگ، مدعی مذاکره!

الف پنج شنبه 13 فروردین 1405 - 00:11

ترامپ و متحدان سیاسی اش مدعی این هستند که با ایران مذاکره می کنند و عجیب اینکه ادعا می کنند که اصول مطلوب خود را به کشورمان تحمیل می کنند. ادعایی که خیلی زود از سوی کشورمان رد شد و مقام های ارشد ایرانی تاکید کرده اند که هیچ مذاکره ای با دشمن متجاوز ندارند. با این همه در رابطه با این رویکرد ترامپیست ها توجه به دو نکته ضروری به نظر می رسد. 

اول اینکه ترامپ با طرح دروغ های از این نوع سعی دارد اینطور وانمود کند که نبض جنگ را در اختیار دارد و همه چیز تحت کنترل اوست. در هفته های اخیر بسیاری از تحلیلگران و رسانه های غربی اقرار کرده اند ترامپ که انتظار واکنش بزرگ و گسترده ایران را نداشت شوکه شده و جنگ به معنای واقعی کلمه از دست وی خارج شده است. حال ترامپ با دروغگویی های تازه خود مبنی بر مذاکره با ایران سعی دارد نشان دهد که فضا را کنترل می کند. در واقع ترامپ از این رهگذر سعی دارد فضای سیاسی و روانی مرتبط با جنگ افروزی علیه ایران را کنترل کند. موضوعی که البته هرچه به پیش می رویم خلاف آن ثابت می شود و سطح فشارها علیه رییس جمهور آمریکا را افزایش می دهد. 

نکته دوم اینکه بازارهای جهانی و به طور خاص بازار انرژی در دنیا هم به شدت تحت تأثیر جنگ با ایران است و ترامپ و متحدانش متحمل خسارات گسترده ای شده اند. حال آن ها برای اینکه تا حدی بازارها را کنترل کنند و مانع از انفجار قیمت ها در این حوزه شوند دست به طرح مواضع دروغین می زنند تا شاید از این رهگذر مانع از شکل گیری سناریوهای کابوس وار اقتصادی علیه خود شوند. اکنون جهانیان در حال سرزنش کردن آمریکا و اسراییل به دلیل جنگ افروزی علیه ایران هستند. واضح است که ترامپ و متحدانش نمی توانند به این روند ادامه دهند. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.