منبع اصلی ناامنی، تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است.

خبرگزاری مهر پنج شنبه 13 فروردین 1405 - 04:10
وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با همتای ویتنامی خود یادآور شد: منبع اصلی ناامنی تحمیلی بر خلیج فارس و تنگه هرمز، تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر امورخارجه ویتنام با اشاره به پیام تسلیت رئیس جمهور کشورش در پی شهادت مقام معظم رهبری،‌ مراتب تسلیت و همدردی دولت و مردم ویتنام را به مناسبت شهادت رهبر معظم انقلاب و جمعی از مقام‌های ارشد و شهروندان ایرانی ابراز داشت.

عراقچی در این‌ گفتگوی تلفنی یادآور شد: منبع اصلی ناامنی تحمیلی بر خلیج فارس و تنگه هرمز، تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است.

وی ادامه داد: این آبراهه بر روی شناورهای طرف‌های دخیل در تجاوز نظامی علیه ایران بر مبنای اصول حقوق بین‌الملل و به منظور جلوگیری از سوء استفاده متجاوزان از تنگه هرمز برای اجرای حملات غیرقانونی علیه ایران بسته است.

عراقچی خاطرنشان کرد: در عین حال تردد شناورهای متعلق به سایر کشورها با هماهنگی با مراجع صلاحیت‌دار ایرانی در حال انجام است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.