رهاسازی دو قطعه قو در پارک ملی بوجاقگیلان

صدا و سیما پنج شنبه 13 فروردین 1405 - 10:32
دو قطعه قو فریادکش که سال گذشته بر اثر تیراندازی غیرمجاز شکارچیان آسیب‌های دیده بودند، پس از طی دوره کامل درمان، نگهداری و بازپروری، در تالاب بین‌المللی و پارک ملی بوجاق رها شدند.

رهاسازی قوهای آسیب‌دیده پس از  درمان در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رئیس اداره نظارت بر حیات‌وحش استان،گیلان گفت: دو قطعه قو از گونه‌های گنگ و فریادکش که سال گذشته در پی شلیک ساچمه از سوی شکارچیان غیرمجاز از ناحیه سر و بال دچار آسیب شده بودند، پس از یک سال تیمار، درمان و بازپروری تخصصی، با اطمینان از سلامت کامل در پارک ملی بوجاق رهاسازی شدند.

حسین علی‌نژاد،با بیان اینکه این پرندگان هنگام انتقال به مرکز، وضعیت جسمانی بسیار نامناسبی داشتند، افزود: روند درمان شامل برداشت ساچمه‌ها، تثبیت شکستگی‌ها، مراقبت‌های دامپزشکی، تغذیه کنترل‌شده و تمرینات تدریجی برای بازیابی توان پرواز بود که با تلاش مداوم کارشناسان و دامپزشکان اداره‌کل و همت " امین شریف" یکی از حامیان و همیاران محیط زیست انجام شد.

وی افزود: پس از تکمیل مراحل درمان و اطمینان از توانایی پرواز و بازگشت پرنده به زیستگاه طبیعی، فرآیند رهاسازی در زیستگاه امن تالاب بین‌المللی و پارک ملی بوجاق صورت گرفت.

رئیس اداره نظارت بر حیات‌وحش گیلان با تاکید بر اینکه شکار و صید پرندگان مهاجر بدون اخذ پروانه و به ویژه شکار پرندگان حمایت شده تخلفی جدی و تهدیدی برای تنوع زیستی استان است، افزود: محیط‌بانان و نیروهای یگان حفاظت با جدیت با هرگونه شکار غیرمجاز برخورد می‌کنند و تلاش برای حفاظت از حیات‌وحش همچنان ادامه دارد.

 

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.