توزیع کیسه‌های زباله در روز طبیعت در استان تهران

صدا و سیما پنج شنبه 13 فروردین 1405 - 16:22
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از اجرای طرح گسترده توزیع کیسه‌های زباله در روز طبیعت خبر داد و هدف آن را ترویج فرهنگ کاهش مصرف پلاستیک، اعلام کرد.

***توزیع کیسه‌ های زباله در روز طبیعت در استان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما حسن عباس‌ نژاد با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ فروردین و سنت حضور مردم در دامان طبیعت گفت: این طرح با هدف افزایش حساسیت عمومی نسبت به پیامدهای مصرف بی‌ رویه پلاستیک، ضرورت مدیریت صحیح پسماند و آگاهی‌ بخشی مستقیم از طریق گفت‌ و گو و آموزش میدانی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ظروف یکبارمصرف پلاستیکی تهدیدی جدی برای سلامت انسان و محیط زیست محسوب می‌ شوند، افزود: آموزش چهره‌ به‌ چهره درباره کاهش مصرف این ظروف و جلوگیری از رهاسازی زباله در طبیعت، می‌ تواند نقش مهمی در تغییر رفتار شهروندان در روز طبیعت داشته باشد.

عباس‌ نژاد تأکید کرد: استقرار سطل‌ های زباله در نقاط پرتردد، ارائه آموزش‌ های میدانی توسط مأموران محیط زیست و استفاده مردم از کیسه‌ های ویژه جمع‌ آوری پسماند، نقش مؤثری در کاهش آلودگی و تسهیل کار پاکبان‌ ها دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین از شهروندان خواست هنگام حضور در طبیعت از بوته‌ کنی، تخریب پوشش گیاهی و آسیب به زیستگاه‌ های طبیعی خودداری کنند.

وی هشدار داد: آلودگی رودخانه‌ ها و دریاچه‌ ها می‌ تواند موجب نابودی آبزیان و برهم خوردن تعادل زیست بوم می شود.

عباس‌ نژاد ابراز امیدواری کرد با همراهی مردم و تقویت آموزش‌ های چهره‌ به‌ چهره، روز طبیعت امسال به روزی پاک، ایمن و دوستدار محیط زیست تبدیل شود.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.