به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کوالالامپور، انور ابراهیم، نخستوزیر مالزی در پیامی ویدئویی اعلام کرد این تصمیم که در جلسه هیئت دولت اتخاذ شده، از ۱۵ آوریل اجرایی خواهد شد و هدف آن کاهش مصرف سوخت و تضمین پایداری تامین انرژی کشور است.
وی با اشاره به تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران، تأکید کرد این تحولات موجب اختلال در زنجیره تامین جهانی شده، اما مالزی تاکنون توانسته با حفظ قیمت بنزین معمولی، ثبات نسبی خود را حفظ کند.
نخستوزیر مالزی افزود دولت با اجرای طرح حمایت مردمی و تخصیص یارانه سوخت، در تلاش است افزایش قیمت جهانی نفت را مهار کرده و از تحمیل فشار ناگهانی به شهروندان جلوگیری کند.
در همین راستا، سهمیه یارانهای بنزین معمولی به ۲۰۰ لیتر در ماه برای هر مصرفکننده تنظیم شده و محدودیتهای روزانه برای سوختگیری گازوئیل یارانهای در مناطق صباح، ساراواک و لابوان به اجرا درآمده است.
انور ابراهیم، نخستوزیر مالزی همچنین از تشدید تلاشها برای تنوع بخشی به منابع انرژی خبر داد و اعلام کرد واردات نفت و گاز از کشورهای مختلف در دستور کار قرار گرفته.
وی در پایان با تاکید بر لزوم هوشیاری در شرایط کنونی خاطرنشان کرد شرایط فعلی عادی نیست و بیتوجهی به تحولات میتواند چالشهای جدیتری برای کشور به همراه داشته باشد.