خبر بدی که از فیفا به دست سرخابی‌ها رسید

برترین‌ها پنج شنبه 13 فروردین 1405 - 18:25
اگر قرار بر ادامه یافتن رقابت‌های لیگ برتر همزمان با تداوم شرایط جنگی باشد، بازیکنان خارجی استقلال و پرسپولیس با استفاده از مجوز رسمی فیفا می‌توانند به ایران نیایند.

اگر قرار بر ادامه یافتن رقابت‌های لیگ برتر همزمان با تداوم شرایط جنگی باشد، بازیکنان خارجی استقلال و پرسپولیس با استفاده از مجوز رسمی فیفا می‌توانند به ایران نیایند.

422566

در حالی که جنگ همچنان ادامه دارد، مدیران ارشد سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مشغول بررسی طرحی هستند که به موجب آن هفته‌های باقیمانده لیگ بیست و پنجم به صورت متمرکز، داخل یک استان برگزار شود.  

اگر قرار بر انجام متمرکز و فشرده لیگ برتر همزمان با ادامه شرایط جنگی باشد، بازیکنان خارجی استقلال و پرسپولیس (و همچنین همه تیم‌های دیگر) می‌توانند با استفاده از قوانین صریح فیفا، به ایران نیایند و هیچ جریمه‌ای هم نپردازند. فدراسیون جهانی فوتبال قانونی دارد که در آن با صراحت اشاره شده است وقتی یک کشور درگیر جنگ می‌شود، بازیکنان و مربیان خارجی شاغل در فوتبال آن می‌توانند از آنجا خارج شوند و هیچ جریمه‌ای هم نباید بپردازند. حتی بندهایی از این قانون به آنها اجازه فسخ یکطرفه را هم می‌دهد بنابراین اگر لیگ بیست و پنجم در شرایط جنگی دنبال شود، بازیکنان و مربیان خارجی استقلال و پرسپولیس هیچ تعهدی برای برگشتن ندارند و طرف ایرانی نیز نمی‌تواند از این بابت به فیفا شکایت کرده و ادعای غرامت کند.  

 

منبع خبر "برترین‌ها" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.