پزشکیان: کل جهان به خاطر اقدامات تجاوزکارانه آمریکا و اسرائیل مجبور به پرداخت هزینه شده است/ معدودی از کشورهای اروپایی موضع مسئولانه‌ای داشته‌اند

خبرآنلاین پنج شنبه 13 فروردین 1405 - 20:51
پزشکیان گفت: ناامنی موجود در تنگه هرمز نتیجه مستقیم تجاوزات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی است و طبیعتا شناورهای متخاصم و مشارکت‌کنندگان در تجاوز نمی‌توانند از این آبراه برای تداوم حملاتشان علیه ایران استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور در تماسی تلفنی با همتای فنلاندی خود ضمن انتقاد از عملکرد اتحادیه اروپایی در قبال قانون‌شکنی آشکار آمریکا و رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: در حالیکه معدودی از کشورهای اروپایی موضع مسئولانه‌ای داشته‌اند بسیاری نیز رویکردی منفعلانه و حتی جانبدارانه در قبال این تجاوز و جنایات ارتکابی از جمله کشتار کودکان و حمله به زیرساخت‌های ایران، اتخاذ کرده‌اند که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

رئیس‌جمهور ضمن رد هرگونه مداخله خارجی در ترتیبات تنگه هرمز، گفت: ناامنی موجود در تنگه هرمز نتیجه مستقیم تجاوزات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی است و طبیعتا شناورهای متخاصم و مشارکت‌کنندگان در تجاوز نمی‌توانند از این آبراه برای تداوم حملاتشان علیه ایران استفاده کنند و این تصمیم مبتنی بر حقوق بین‌الملل است‌.

رئیس‌جمهور فنلاند نیز در این گفت‌وگو با ابراز نگرانی از وضعیت موجود، بر ضرورت استفاده از دیپلماسی جهت توقف جنگ تاکید کرد و آمادگی کشورش را برای هرگونه مساعدتی اعلام کرد.

31216

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.