اظهارات ضدایرانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

عصر ایران پنج شنبه 13 فروردین 1405 - 22:41
در این بیانیه آمده: کشورهای خلیج فارس از تعهد خود برای جلوگیری از تشدید خطرناک تنش که به نفع هیچ کس نیست، دست نخواهند کشید.

جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در جلسه شورای امنیت سازمان ملل که دقایقی پیش به پایان رسید، اظهاراتی علیه ایران مطرح کرد:

به گزارش فرارو، حمله ایران به کشورهای خلیج فارس، تأسیسات غیرنظامی و حیاتی را هدف قرار داده است

شورا حملات ایران را که نقض آشکار قوانین بین‌المللی است، محکوم می‌کند.

کشورهای شورا بر حق ذاتی خود برای دفاع از خود و حفظ حاکمیت خود تأکید می‌کنند.

ایران با تهدید ناوبری از طریق تنگه هرمز، از خطوط قرمز عبور کرد.

ما بر اهمیت صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت برای استفاده از همه ابزارها جهت بازگرداندن کشتیرانی در تنگه هرمز تأکید می‌کنیم.

اختلال در کشتیرانی دریایی محدود به کشورهای خلیج فارس نیست، بلکه شامل بسیاری از کشورها می‌شود.

کشورهای خلیج فارس همه اقدامات را برای محافظت از حاکمیت و تمامیت ارضی خود انجام خواهند داد.

کشورهای خلیج فارس از تعهد خود برای جلوگیری از تشدید خطرناک تنش که به نفع هیچ کس نیست، دست نخواهند کشید.

شورا مایل به برقراری روابط عادی با ایران و حل و فصل شفاف همه مسائل امنیتی است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.