وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با همتای روس خود، با تاکید بر حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع مشروع از حاکمیت، امنیت ملی و تمامیت سرزمینی خود، حملات تجاوزکارانه به زیرساخت های کشور از جمله دانشگاه ها، پل ها و مراکز علمی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدعباس عراقچی با محکوم کردن تحرکات آمریکا و برخی کشورها در شورای امنیت برای اعمال فشار بر ایران، تاکید کرد: هرگونه اقدام تحریکآمیز متجاوزان و حامیان آنها، از جمله در شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با وضعیت تنگه هرمز، صرفاً موجب پیچیدهتر شدن اوضاع خواهد شد.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم در این گفتگوی تلفنی با تأکید بر ضرورت بازگشت همه طرفها به مسیر دیپلماسی و حلوفصل سیاسی بحران، از ارائه ابتکارات و پیشنهادهایی از سوی روسیه برای کاهش تنشها و مدیریت بحران در منطقه خبر داد.
وزیران امور خارجه ایران و روسیه همچنین بر ادامه رایزنیها و هماهنگیهای در حوزههای دوجانبه، منطقهای و بین المللی توافق کردند.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.