به گزارش مشرق، با گذشت افزون بر چهار هفته از جنگ تحمیلی تروریستی علیه ایران، کمکم حتی تحلیلگران و چهرههای نسبتا «عاقل» نزدیک به ترامپ هم متوجه حماقت بزرگ او در حمله به ایران شدند و از معایب وتبعات دستکم گرفتن حریفی چون ایران می گویند. گرچه این دسته از تحلیلگران در جنگطلبی و توجیه جنایتکاری دولت آمریکا، دست کمی از خود ترامپ و هگست ندارند، ولی دستکم می دانند که این یک نبرد تمدنی است و حریف آمریکا و اسراییل، «قَدَر» است و با گفتاردرمانی به سبک ترامپ نمی توان واقعیت را تغییر داد.
گفتگوی زیر بین استیو بنن، استراتژیست ارشد اسبق کاخ سفید در دولت اول ترامپ و از مهمترین نظریهپردازان جنبش «ماگا» است که به موضع ضدایرانی معروف است، از یک سو، و سَم فِدیس، افسر سابق سازمان سیا و تحلیلگر سیاسی و امنیتی و باز از نظریهپردازان جریان ماگا، از سوی دیگر است. شنیدن این تعاریف از ایرانیان و شیوه مقاومت و مقابلهی آنان از زبان «دشمن» قابلتامل است.








