نخستین کشتی کانتینربر اروپای غربی از تنگه هرمز عبور کرد

خبرآنلاین جمعه 14 فروردین 1405 - 14:55
به گزارش یورونیوز یک کشتی کانتینربر تحت مالکیت فرانسه با موفقیت از تنگه هرمز عبور کرد. این نخستین تردد تایید شده یک شناور وابسته به اروپای غربی از زمان آغاز درگیری‌ها در منطقه است که منجر به اختلال گسترده در ترافیک دریایی شده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کشتی متعلق به شرکت فرانسوی «سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام» و تحت پرچم مالت، طبق داده‌های ردیابی شناورها، بعدازظهر ۲ آوریل از آب‌های دوبی به سمت سواحل ایران حرکت کرد.

این کشتی با اتخاذ یک پروتکل احتیاطی، مسیر خود را در نزدیکی سواحل ایران و از میان کانال بین جزایر قشم و لارک ادامه داد، در حالی که اطلاعات سفر خود را به‌طور آشکار مخابره می‌کرد. گزارش‌های نهایی حاکی است که این شناور صبح امروز،۳ آوریل، در سواحل مسقط عمان رویت شده و دو منبع آگاه نیز عبور موفقیت‌آمیز آن را به بلومبرگ تایید کرده‌اند.

از زمان حملات ۲۸ فوریه توسط ایالات متحده و اسرائیل علیه ایران، تهران کنترل بر تنگه هرمز را به شدت افزایش داده است؛ گلوگاه استراتژیکی که به‌طور معمول جابه‌جایی یک‌پنجم نفت و گاز طبیعی مایع جهان را بر عهده دارد.

شرکت «سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام»، سومین خط کشتیرانی بزرگ جهان، تحت مالکیت خانواده سعده قرار دارد. این شرکت که مرکز آن در مارسی فرانسه است، در سال ۱۹۷۸ توسط ژاک سعده، مهاجر لبنانی‌تبار، بنیان‌گذاری شد و اکنون نقشی کلیدی در تجارت دریایی اروپا ایفا می‌کند.

۲۱۹

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.