حملات آمریکا به ایران به منزله جنایت جنگی است

صدا و سیما جمعه 14 فروردین 1405 - 15:22
خبرگزاری رویترز گزارش داد حدود ۱۰۰ کارشناس حقوق بین‌الملل در آمریکا، پس از آنکه رئیس‌جمهوری آمریکا، تهدید خود را برای حمله به نیروگاه‌های برق و آب‌شیرین‌کن ایران تکرار کرد، نامه‌ای سرگشاده امضا کرده‌اند که در آن آمده است حملات آمریکا به ایران ممکن است به منزله جنایات جنگی باشد.

حملات آمریکا به ایران به منزله جنایت جنگی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری رویترز گزارش داد حدود ۱۰۰ کارشناس حقوق بین‌الملل در آمریکا، پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، تهدید خود را برای حمله به نیروگاه‌های برق و آب‌شیرین‌کن ایران تکرار کرد، نامه‌ای سرگشاده امضا کرده‌اند که در آن آمده است حملات آمریکا به ایران به منزله جنایات جنگی است.

به نوشته رویترز، بیش از ۱۰۰ کارشناس حقوق بین‌الملل از دانشگاه‌هایی مانند هاروارد، ییل، استنفورد و دانشگاه کالیفرنیا، در این نامه که پنج‌شنبه منتشر شد، گفتند که رفتار نیرو‌های آمریکایی و اظهارات مقامات ارشد آمریکا «نگرانی‌های جدی در مورد نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر و قوانین بین‌المللی بشردوستانه، از جمله جنایات جنگی بالقوه را ایجاد می‌کند.»

امضاکنندگان نامه همچنین به سخنان چند هفته قبل پیت هگست، وزیر جنگ آمریکا، اشاره کردند که گفته بود آمریکا با «قوانین احمقانه درگیری» نمی‌جنگد.

این کارشناسان گفتند که «به شدت نگران حملاتی هستند که مدارس، مراکز درمانی و خانه‌ها را هدف قرار داده‌اند» و به حمله‌ای به مدرسه‌ای در میناب اشاره کردند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.