پاپ خواستار بهره‌گیری از کانال‌های دیپلماتیک برای پایان جنگ علیه ایران شد

خبرآنلاین جمعه 14 فروردین 1405 - 17:15
پاپ لئو چهاردهم در تماس تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی، بر ضرورت استفاده از کانال‌های دیپلماتیک برای پایان‌دادن به جنگ علیه ایران تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، واتیکان اعلام کرد که پاپ لئو چهاردهم صبح جمعه ۱۴ فروردین ۱۴۰۴ در گفت‌وگوی تلفنی با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی، بر ضرورت بازگشایی همه کانال‌های ممکن برای گفت‌وگوی دیپلماتیک به‌منظور پایان‌دادن به درگیری شدید جاری و دستیابی به صلحی عادلانه و پایدار در سراسر خاورمیانه تأکید کرد.

بنابر روایت ایرنا، بر اساس بیانیه دفتر مطبوعاتی سریر مقدس، پاپ در این گفت‌وگو همچنین توجه ویژه‌ای به ضرورت حمایت از جمعیت غیرنظامی و تقویت احترام به حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه معطوف کرد.

این تماس تلفنی به مناسبت عید پاک انجام شد و واتیکان در روایت رسمی خود، محور اصلی گفت‌وگو را تلاش برای مهار بحران جاری از مسیر دیپلماسی و جلوگیری از گسترش بیشتر تنش‌ها در منطقه عنوان کرد.

پاپ لئو پیشتر نیز نسبت به تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه، گسترش دامنه جنگ و پیامدهای انسانی آن هشدار داده و بر ضرورت توقف خشونت، حفاظت از غیرنظامیان و رجوع به راه‌حل‌های سیاسی تأکید کرده است.

۲۱۹

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.