هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حملات به مراکز درمانی ایران

صدا و سیما جمعه 14 فروردین 1405 - 17:27
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با ابراز نگرانی از افزایش حملات آمریکایی صهیونی به مراکز درمانی در ایران اعلام کرد این حملات خدمات سلامت را مختل کرده و جان بیماران و کادر درمان را در معرض خطر جدی قرار داده است.

سازمان جهانی بهداشت درباره حملات به مراکز درمانی ایران هشدار داد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تدروس آدهانوم گبریسوس دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در صفحه خود در شبکه ایکس با اشاره به تشدید درگیری‌ها در منطقه از سوی دشمنان، از افزایش حملات به زیرساخت‌های سلامت در ایران، به‌ویژه در تهران، ابراز نگرانی کرد و گفت: این حملات، ارائه خدمات حیاتی به بیماران را با اختلال جدی مواجه کرده است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت افزود: در روز‌های اخیر چندین مرکز مهم بهداشتی و درمانی هدف حمله قرار گرفته‌اند که از جمله آنها می‌توان به انستیتو پاستور ایران اشاره کرد که دچار خسارات قابل توجهی شده و از ادامه فعالیت بازمانده است.

تدروس آدهانوم گبریسوس گفت: این مؤسسه که بیش از یک قرن(از سال ۱۹۲۰) در حوزه تحقیقات پزشکی و ارتقای سلامت عمومی نقش‌آفرینی کرده، یکی از مراکز کلیدی در پاسخ به شرایط اضطراری محسوب می‌شود و دو بخش آن به‌عنوان مراکز همکار با سازمان جهانی بهداشت فعالیت داشته‌اند.

وی همچنین از آسیب جدی به بیمارستان روان‌پزشکی دلارام سینا در پی حمله ۲۹ مارس و تخریب تأسیسات داروسازی توفیق دارو در حمله ۳۱ مارس خبر داد و گفت: این شرکت داروسازی در زمینه تولید دارو‌های حیاتی برای بیماران مبتلا به سرطان و‌ام‌اس فعالیت می‌کرد.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت افزود: هرچند در این حملات اخیر فوتی گزارش نشده، اما از ابتدای ماه مارس تاکنون بیش از ۲۰ حمله به مراکز بهداشتی در ایران به تأیید این سازمان رسیده که دست‌کم ۹ شهید برجای گذاشته است؛ از جمله یک نیروی حوزه بیماری‌های عفونی و یکی از اعضای جمعیت هلال احمر ایران.

تدروس آدهانوم همچنین به حمله‌ای در خارج از تهران اشاره کرد و گفت: در ۲۱ مارس، انفجاری در نزدیکی بیمارستان امام علی در اندیمشک موجب تخلیه این مرکز و توقف خدمات درمانی شد.

وی افزود: ادامه این روند، نه‌تنها ارائه خدمات سلامت را مختل می‌کند، بلکه جان کارکنان درمانی، بیماران و غیرنظامیان حاضر در مراکز درمانی را به خطر می‌اندازد.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در پایان با تأکید بر ضرورت توقف حملات به مراکز درمانی گفت: صلح، بهترین درمان است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.