واکنش بقائی به ساقط شدن پهپاد یک کشور همسایه در شیراز

همشهری آنلاین جمعه 14 فروردین 1405 - 17:48
بقائی با اشاره به ساقط شدن پهپاد یک کشور همسایه در شیراز اعلام کرد که این کشورها باید در این خصوص توضیح بدهند.

به گزارش همشهری آنلاین، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه با درج عکس‌هایی از پهپاد ساقط‌شده بر فراز شیراز، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: این پهپاد را نیروهای مسلح شجاع ما بر فراز شهر محبوب ایرانیان، شهر حافظ و سعدی، شیراز، ساقط کرده‌اند.

وی افزود: لاشه این پهپاد می‌تواند سند جدیدی باشد مبنی بر مشارکت مستقیم و همدستی فعالانه برخی کشورهای منطقه در جنایت تجاوز و سایر جنایات ارتکابی رژیم اسرائیل و آمریکا علیه مردم ایران.

بیشتر بخوانید
عراقچی خطاب به همسایگان: متجاوزان را از سرزمین‌تان بیرون کنید

بقائی: ایران مصمم به تقویت روابط با همسایگان است

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: هریک از دو کشور منطقه که به‌عنوان دارنده و استفاده‌کننده از این نوع پهپاد محسوب می‌شوند باید در این خصوص توضیح بدهند.

وی تصریح کرد: شایان ذکر است در حالیکه به نظر می‌رسید پهپاد ساقط شده از نوع «MQ9» آمریکایی باشد، اما کارشناسان می‌گویند این پهپاد از نوع وینگ لونگ 2 است که در اختیار دو کشور حوزه جنوبی خلیج فارس است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.