امام‌جمعه اردبیل: حماسه حضور شبانه مردم در تاریخ ثبت خواهد شد

خبرآنلاین جمعه 14 فروردین 1405 - 21:36
امام‌جمعه اردبیل با قدردانی از حضور پرشور شبانه مردم در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهرها در بیش از یک ماه گذشته گفت: این حماسه در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد و نسل‌های آینده با عزت و حشمت به این کار باعظمت نگاه خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به شرایط ناشی از جنگ تحمیلی اظهار کرد: حماسه عظیم حضور شبانه مردم در خیابان‌ها و میدان‌های اصلی شهرها ناامیدی بزرگی در اردوگاه دشمن ایجاد و آنها را از ایران مایوس کرده است.

وی با تقدیر از دولت برای تامین کالاها و محصول‌های مورد نیاز مردم در شرایط جنگی کنونی، بیان کرد: برخی شهرها در این مدت به اندازه جمعیت ساکن خود، مسافر داشتند و با این وجود همه نیازها تامین شد.

 امام جمعه اردبیل افزود: یکی از خصوصیت‌های جنگ کنونی این است که از سویی یک قطب جدید قدرت در دنیا به وجود آمده و از سوی دیگر هیبت یک قطب قدیم قدرت را در دنیا شکسته و مفتضح کرده است که حادثه کوچکی نیست.

وی عنوان کرد: الان اهل دنیا شاهد زایش یک قدرت جدید در منطقه و دنیا هستند که به طور قطع در معادله‌های منطقه و دنیا تاثیرگذار خواهد بود و الان این پرسش به وجود آمده که چگونه کشوری با وجود ۴۷ سال فشار ازهم نپاشیده است.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: پرسش دوم این است که کشوری پس از ۴۷ سال تحریم باید آنقدر ضعیف شده باشد که نتواند تکان بخورد اما چرا در ایران پس از ۴۷ سال محاصره شاهد فوران آتشفشانی بودیم که نه تنها خود مستاصل نشد، بلکه قدرت‌های بزرگ را مستاصل کرد.

وی ادامه داد: پرسش سوم این که ۴۰ درصد بودجه نظامی دنیا در اختیار آمریکا است و بودجه نظامی ایران در برابر آن یک ذره‌ است، پس چطور اردوی ارتشی با چنین بودجه وحشتناکی در برابر یک کشور جهان سومی شکست و ازهم پاشید.

امام‌جمعه‌ اردبیل تصریح کرد: پرسش چهارم این است که چطور رییس جمهور این کشور مدام در مورد ایران دروغ می‌گوید که نشان دهنده فشارها بر او و شکست است.

وی با بیان اینکه هیچ حکومتی در دنیا به اندازه ایران پشتوانه مردمی ندارد و زمان جنگ مردم از دولت حمایت نمی‌کنند، افزود: چندی پیش ۹ میلیون نفر علیه جنگ در آمریکا تظاهرات کردند؛ مگر نمی‌گویند که آنجا مردم‌سالاری حاکم است، پس چرا ترامپ به آنها توجهی نمی‌کند.

امام‌جمعه اردبیل: حماسه حضور شبانه مردم در تاریخ ثبت خواهد شد

حیرت دنیا از حمایت مردمی نظام پس از ۴۷ سال محاصره

آیت‌الله عاملی، همراهی مردم را بزرگترین ثروت حکومت دانست و بیان کرد: ۴۷ سال فشار، تحریم و محاصره اقتصادی داشتیم و به قول یک آمریکایی، ملت ایران همه بلاها جز طاعون را در این مدت تجربه کرد و با وجود اینها دنیا از حمایت مردمی نظام در حیرت است.

وی با اشاره به حمله دشمن به زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی ایران به‌جای رویارویی در عرصه نظامی، عنوان کرد: چنین اقدام‌هایی به طور قطع نشانه‌های شکست نظامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پرسش دیگر این است که آمریکا چرا وارد جنگی شده است که نه تنها سودی برای آن ندارد، بلکه در کل ضرر است و این نشان می‌دهد که ترامپ نقطه ضعفی دارد که اسراییلی‌ها از چپ و راست سوار او شدند.

وی یادآور شد: گلدن مایر می‌گفت روزی اعراب چشم‌هایشان را باز می‌کنند و می‌بینند که در هر کشور یک اسراییلی را حاکم کردیم؛ گفته شده یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس هفت تریلیون دلار در قبال ادامه جنگ به آمریکا پیشنهاد کرده و گفته توقف جنگ به معنای پیروزی ایران است و به ابرقدرت تبدیل می‌شود و از ما انتقام می‌گیرد.

آیت‌الله عاملی اظهار کرد: مخالفت دنیا با تصمیم ترامپ در مورد جنگ با ایران موجب عصبانیت او شده است و هر چه در آخرین سخنرانی می‌گفت، از سر عصبانیت بود؛ گفت ایران را به عصر حجر برمی‌گردانم که در آن دوره انسان با وسایل ابتدایی زندگی می‌کرد و آن وضع شرافتش از ترامپ بیشتر است.

وی با اشاره به رسوایی جزیره اپستین و حمله به مدرسه شجره طیبه در میناب از سوی نیروی هوایی آمریکا، بیان کرد: مردم عصر حجر هزاران نفر را قتل عام نکردند، در حالی که اینها در غزه ۲۰ هزاران کودک را به قتل رساندند.

 تسلط بر نفت ایران، هدف آمریکا از جنگ

امام‌جمعه اردبیل افزود: ترامپ با برگرداندن ایران به عصر حجر در واقع به دنبال ورشکسته کردن کشور است، در حالی که الان آمریکا به طور رسمی ۴۰ تریلیون دلار بدهی دارد و این پرسش مطرح می‌شود که آنها در عصر حجر هستند یا ما.

وی عنوان کرد: اگر در مورد این ادعا صادق است می‌تواند بیاید و از تنگه هرمز آغاز کند تا ببینیم آیا می‌توانند نزدیک تنگه هرمز شوند؛ ترامپ دروغگو است اما گاهی هم راست می‌گوید، چنان که چندی پیش اذعان داشت که در اصل به دنبال نفت ایران است.

آیت‌الله عاملی تشریح کرد: آمریکا چندین دهه برای حفظ هژمونی خود بر دنیا در برخی کشورها پول خرج کرده و هزینه زیادی برای گسترش پایگاه‌های نظامی خود داده است ولی ناگهان چشم باز کردند و دیدند در بدهی سنگینی گرفتار شدند و رو به سراشیبی هستند.

وی افزود: بر همین اساس در نخستین اقدام بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها را تعطیل کردند و در گام دوم از عضویت در برخی سازمان‌های بین‌المللی انصراف داد و اذعان کرد که نمی‌تواند همچون گذشته چنان حق عضویتی پرداخت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: ترامپ در گام سوم برای واردات از بسیاری کشورها تعرفه‌های تجاری جدید وضع کرد و اذعان داشت که اگر آن تعرفه‌ها را وضع نمی‌کرد، آمریکا زمین می‌خورد که البته از آن هم چیزی عاید نشد، چون چین هم به طور متقابل روی صادرات برخی کالاهای حساس تعرفه اعمال کرد.

وی اضافه کرد: ترامپ پس از شکست این سیاست به دنبال منابع دیگر کشورها افتاد و با مقاومت اروپا در تصرف گرینلند و تلاش برای تصرف معادن اوکراین، نفت سوریه را گرفت و در اقدامی غیرقانونی رییس جمهور ونزوئلا را ربود و اسم آن کشور را ایالت پنجاه و یکم آمریکا گذاشت و اسم او را بزرگترین مرد صلح‌طلب دنیا گذاشتند و پس از آنها سراغ ایران آمد، غافل از اینکه ایران بیشه شیران است.

آغاز افول آمریکا به دست ملت ایران 

آیت‌الله عاملی با اشاره به تحمیل هزینه‌های نظامی به ایالات متحده در طول این تجاوز نظامی گفت: اکنون در تله افتاده است و نمی‌تواند از آن خارج شود و با درایت مقام معظم رهبری به جایی رسیدیم که هدف‌های نظامی را به صورت نقطه‌ای هدف قرار می‌دهیم و در چنین ورشکستگی و شکستن هیبت، نافرمانی همپیمانان آن مانند ناتو را شاهد هستیم.

وی با اشاره به تشدید پاسخ‌ نیروهای مسلح به تجاوز نظامی دشمن، عنوان کرد: اکنون هم در تصور این هستند که در ایران نیروی زمینی پیاده کنند ولی بهم خوردن افسانه شکست ناپذیری آمریکا و همراهی نکردن همپیمانانش در جنگ نشانه‌های افول آنها است و خدا را شاکریم که افول آمریکا به دست ملت ایران آغاز شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آنقدر در میدان نظامی شکست خوردند و قدرت ایران اوج گرفته است که به دروغ‌هایی مانند تمایل ایران به مذاکره روی آوردند ولی پس از جنگ ایران خواهد توانست اراده خود را بر منطقه و سیستم دریانوردی خلیج فارس حاکم کند و این نشان می‌دهد که آینده از آنِ ایران است.

وی همچنین اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی آمریکا و اسراییل از جنگ این بود که با کشتن رهبری و کمک به تهاجم نیروهایی از برخی کشورهای همسایه در کنار حمله به نیروهای انتظامی و ایست‌های بازرسی، مردم را به خیابان آورند اما موفق نشدند و سپس به مناطق مسکونی حمله کردند تا مردم اعتراض کنند و باز هم توفیق نیافتند.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: مقاومت مردم به دشمن نشان داد که شکست خورده است و هر کسی با انجام چنین اقدام‌هایی قول سقوط نظام را داده به آنها دروغ گفته است و اکنون در حال انتقام گرفتن از ملت هستند و عده‌ای از سلطنت‌طلبان از همین رو به مردم دشنام می‌دهند.

وی تصریح کرد: به برکت مقاومت مردم و نیروهای مسلح جنگ اکنون به نقطه حساسی رسیده که به سود ایران است و ممکن است تا سده‌ها چنین فرصت استثنایی به وجود نیاید که بتوانیم خطرهای منطقه‌ای و جهانی را دفع کنیم و اجازه ندهیم با ملاحظه‌کاری از بین برود.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.