اخراج ژنرال‌های ارشد ارتش آمریکا امری عادی نیست

خبرآنلاین جمعه 14 فروردین 1405 - 22:32
تاریخ همواره پندی داشته است: نادیده گرفتن اندرز فرماندهان باتجربه اغلب به شکست می‌انجامد!

به گزارش خبرآنلاین، اخراج ژنرال‌های ارشد ارتش آمریکا امری عادی نیست؛ بلکه نشانه‌ای از وجود مقاومت درون ارتش نسبت به یک حمله زمینی به ایران است. کنار گذاشتن فرماندهان باتجربه کنار گذاشته نشان می‌دهد که فشار برای تشدید تنش، ماهیتی سیاسی دارد نه راهبردی.

آنگاه که تهاجم آلمان به روسیه در عملیات بارباروسا آغاز به کند شدن کرد، آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی و سرباز یکم سابق ارتش امپراتوری آلمان، ژنرال‌های ورماخت را تحقیر کرد و اعلام کرد که خود فرماندهی جبهه شرق را بر عهده خواهد گرفت.

۸۵ سال بعد، پیتر هگزت، وزیر دفاع آمریکا و سرگرد سابق ارتش آمریکا، دوازده ژنرال برجسته ارتش آمریکا را برکنار کرد و یک مشاور بی‌تجربه و کم‌اهمیت را به‌عنوان رئیس ستاد منصوب کرد.

تاریخ همواره پندی داشته است: نادیده گرفتن اندرز فرماندهان باتجربه اغلب به شکست می‌انجامد!

۳۱۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.