سقوط یک فروند جنگنده A۱۰ آمریکایی در نزدیکی تنگه هرمز

افکار نیوز جمعه 14 فروردین 1405 - 23:36
روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر انهدام هواپیمای A۱۰ دشمن متجاوز آمریکایی بر فراز خلیج فارس و در نزدیکی تنگه هرمز را تایید کرد.

روابط عمومی ارتش اعلام کرد: ساعتی قبل، یک فروند هواپیمای A۱۰ دشمن متجاوز آمریکایی صهیونی با رهگیری و اقدام سامانه‌های شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور، در آب‌های جنوب و حوالی تنگه هرمز، مورد هدف قرار گرفت.

پیش از این نیز نیویورک تایمز خبر داد: یک هواپیمای جنگی دیگر نیروی هوایی روز جمعه در منطقه خلیج فارس سقوط کرد و به گفته دو مقام آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن درباره مسائل عملیاتی صحبت کرده‌اند، تنها خلبان آن به‌طور ایمن نجات یافت.

این مقامات گفتند که هواپیمای تهاجمی A-۱۰ وارثاگ در نزدیکی تنگه هرمز سقوط کرده است؛ تقریباً هم‌زمان با زمانی که یک جنگنده F-۱۵E نیروی هوایی بر فراز ایران سرنگون شد. در آن حادثه، یکی از خدمه نجات یافت و نیروهای جست‌وجو و نجات در حال جست‌وجو برای یافتن دومین خدمه هستند.

مقامات جزئیات اندکی درباره سقوط A-۱۰ ارائه کرده‌اند، از جمله اینکه دقیقاً چگونه و در کجا این حادثه رخ داده است.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.