اعتراف رسمی مقامات آمریکایی: جنگنده «اف-۱۵» توسط ایران سرنگون شده است

خبرگزاری مهر شنبه 15 فروردین 1405 - 00:46
مقامات آمریکایی اعتراف کردند که جنگنده اف -15 این کشور توسط ایران سرنگون شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، مقامات آمریکایی فرضیه نقص فنی در حادثه اخیر برای نیروی هوایی این کشور در موضوع سقوط جنگنده اف-15 را رد کردند.

شبکه «سی‌بی‌اس» (CBS) نیوز آمریکا به نقل از مقامات این کشور رسماً تأیید کرد که نیروهای ایرانی جنگنده «اف-۱۵» ارتش آمریکا را سرنگون کرده‌اند.

همزمان، شبکه «ام‌اس‌ناو» (MS NOW) نیز به نقل از یک مقام مسئول آمریکایی گزارش داد: «جنگنده اف-۱۵ برخلاف آنچه در ابتدا تصور می‌کردیم، به دلیل نقص فنی سقوط نکرده است.

تارنمای آمریکایی «آکسیوس» شامگاه جمعه ضمن تائید هدف قرار گرفته شدن و سرنگونی جنگنده آمریکا با پدافند ایران اعلام کرد که عملیات جستجو و نجات دو خلبان‌ در حال انجام است.

رسانه های ایران امروز با انتشار تصاویر باقیمانده های یک جنگنده آمریکایی، از هدف قرار گرفتن آن توسط پدافند ایران خبر داده بودند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.