گتوزو از هدایت ایتالیا کناره‌گیری کرد

الف شنبه 15 فروردین 1405 - 01:09
  سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا پس از حذف این تیم از مرحله پلی‌آف جام جهانی ۲۰۲۶، با توافقی دوجانبه از سمت خود کنار رفت.

 

به گزارش ایسنا، تیم ملی ایتالیا سه‌شنبه شب در فینال پلی‌آف اروپا برابر بوسنی و هرزگوین در ضربات پنالتی شکست خورد و از صعود به جام جهانی بازماند. این نتیجه در ادامه موج تغییرات در فوتبال ایتالیا، به کناره‌گیری گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا و همچنین جان‌لوئیجی بوفون، سرپرست تیم ملی، در روز بعد منجر شد.

در ادامه این تحولات، گتوزو ۴۸ ساله نیز روز جمعه از سمت خود کناره‌گیری کرد. او که هدایت آتزوری را در جریان رقابت‌های انتخابی برعهده گرفته بود، نتوانست این تیم را به‌طور مستقیم راهی جام جهانی کند و ایتالیا با قرار گرفتن در رده دوم گروه و فاصله شش امتیازی با نروژ، به پلی‌آف رفت؛ جایی که پس از عبور از ایرلند شمالی، در دیدار سرنوشت‌ساز برابر بوسنی حذف شد.

گتوزو در بیانیه‌ای اعلام کرد:«با اندوهی فراوان و به دلیل نرسیدن به هدفی که تعیین کرده بودیم، به کارم در تیم ملی پایان می‌دهم. پیراهن آبی، خاص‌ترین پیراهن فوتبال است و به همین دلیل باید آن را به کادری جدید برای آینده بسپارم.»

او همچنین از حمایت‌های رئیس فدراسیون، بوفون و دیگر اعضای فدراسیون قدردانی کرد و افزود:«هدایت تیم ملی برای من افتخار بزرگی بود. با گروهی کار کردم که همیشه برای این پیراهن جنگیدند. از هواداران و همه مردم ایتالیا که حتی در ماه‌های اخیر هم از ما حمایت کردند، صمیمانه تشکر می‌کنم.»

گتوزو که سابقه هدایت تیم‌هایی چون والنسیا، مارسی و هایدوک اشپلیت را در کارنامه دارد، پس از لوچانو اسپالتی هدایت ایتالیا را برعهده گرفته بود.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.