رویترز: جنگ کنونی تهران را به عنوان یک قدرت تسخیرناپذیر در منطقه تثبیت خواهد کرد؛ چنین وضعی می‌تواند....

خبرآنلاین شنبه 15 فروردین 1405 - 08:15
خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به تجاوز نظامی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، نوشت: جنگی که با هدف تضعیف ایران آغاز شد ممکن است به قدرتمندتر شدن آن منجر شود.

به گزارش خبرآنلاین، در گزارش رویترز آمده است: پایان دادن به جنگ با ایران از سوی آمریکا بدون رسیدن به یک توافق روشن، ممکن است به‌ جای تضعیف تهران به تقویت موقعیت آن منجر شود و چنین وضعی می‌تواند کشورهای عربی خلیج فارس را با پیامدهای جنگی روبرو کند که خودشان آغاز نکرده‌اند و در شکل‌گیری آن نقشی نداشته‌اند.

طبق گزارش ایرنا به نقل از این رسانه انگلیسی، این گزارش می‌افزاید: کشورهای عرب خلیج فارس در چنین شرایطی خود را قربانی اصلی ماجراجویی واشنگتن می‌بینند، جنگی که به ایران اجازه داد تا کنترل کامل خود را بر بازار انرژی جهان به عنوان یک واقعیت جدید به همه تحمیل کند.

این گزارش می‌افزاید: اگر ایران بتواند همچنان در برابر حملات نظامی مقاومت کند و در عین حال با استفاده از اهرم آب‌های سرزمینی، قوانین جدیدی را در تنگه هرمز اعمال و از این طریق بر اقتصاد جهانی فشار وارد کند، تهران به عنوان یک قدرت تسخیرناپذیر در منطقه تثبیت خواهد شد.

در پایان این گزارش با اشاره به مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایالات متحده می‌تواند جنگ را خیلی سریع و حتی بدون توافق با ایران به پایان برساند، آمده است: محمد باهارون مدیر مرکز تحقیقات «بحوث» در دوبی می‌گوید که ترامپ ممکن است جنگ را متوقف کند اما این به معنای آن نیست که ایران هم متوقف خواهد شد و تا زمانی که نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های منطقه مستقر باشند، تهران به حملات خود ادامه خواهد داد.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.