واکنش آلمان به تهدید ترامپ درباره خروج از ناتو

شمال نیوز شنبه 15 فروردین 1405 - 08:30
وزیر خارجه آلمان در اظهاراتی به سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره خروج احتمالی ایالات متحده از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) واکنش نشان داد.

 

واکنش آلمان به تهدید ترامپ درباره خروج از ناتو

 

به گزارش شمال نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، یوهان وادفول در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به عقیده من حمایت قوی اروپا از ناتو می‌تواند به جلوگیری از چنین اقدامی کمک کند.

وی افزود: من معتقدم که تعهد روشن و حمایت قاطع ما از ناتو، ایالات متحده را متقاعد می‌کند که به همکاری با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ادامه دهد.

وادفول در ادامه تاکید کرد: ناتو همچنان برای امنیت آلمان اهمیت زیادی دارد، همانطور که برای امنیت همه اعضای آن حائز اهمیت است.

وزیر خارجه آلمان با اشاره به پیوستن سوئد و فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و افزایش تعهدات هزینه‌های دفاعی اروپا، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این اتحاد از همیشه قوی‌تر است و ما نباید هیچ یک از این موارد را زیر سوال ببریم بلکه باید بر نکات مثبت عضویت در ناتو تمرکز داشته باشیم.

وادفول در پایان یادآور شد که خروج آمریکا از ناتو به تائید مجلس سنای ایالات متحده نیاز دارد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، اظهارات ترامپ درباره خروج از ناتو انتقادهای دو حزبی را در واشنگتن برانگیخته است.

در همین ارتباط کریس کونز سناتور دموکرات و میچ مک‌کانل سناتور جمهوری‌خواه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که سنای آمریکا به حمایت از ناتو ادامه خواهد داد و تاکید کردند که ناتو امنیت ایالات متحده، اروپا و جهان را تأمین می‌کند.


منبع خبر "شمال نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.