محکومیت آمریکا و رژیم صهیونیستی در دیدار سفیر ایران با علمای اندونزی

صدا و سیما شنبه 15 فروردین 1405 - 11:06
سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در دیدار با جمعی از علمای برجسته این کشور، با قدردانی از نقش میانجی‌گرانه جاکارتا، خواستار وحدت جهان اسلام در برابر اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی شد.

محکومیت آمریکا و رژیم صهیونیستی در دیدار سفیر ایران با علمای اندونزی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کوالالامپور، در این نشست تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران به شدت محکوم و بر ضرورت دفاع از صلح و حاکمیت کشور‌ها تاکید شد.

در این دیدار که در منزل دین شمس‌الدینن، از علمای برجسته و رئیس مرکز گفت‌و‌گو و همکاری میان تمدن‌ها، در جنوب جاکارتا برگزار شد، طرفین بر گسترش همکاری‌ها برای تحقق صلح و مقابله با جنگ‌افروزی تأکید کردند.

بروجردی با قدردانی از آمادگی اندونزی برای ایفای نقش در کاهش تنش‌های منطقه‌ای، این رویکرد را گامی مؤثر در مسیر گفت‌و‌گو و ثبات دانست و خواستار شکل‌گیری جبهه‌ای واحد در برابر فشار‌ها و تهدیدات خارجی شد.

در ادامه، دین شمس‌الدین با انتقاد از اقدامات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی، این حملات را مغایر با اصول انسانی، قوانین بین‌المللی و موازین اسلامی توصیف کرد و آن را عامل تشدید بحران‌های منطقه‌ای دانست.

وی همچنین با اشاره به نقش دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو در تحولات اخیر، خواستار ایستادگی ملت‌ها در برابر سیاست‌های تنش‌زا شد.

در این نشست، دیگر شخصیت‌های اسلامی اندونزی نیز با تأکید بر ضرورت همبستگی کشور‌های اسلامی، بر حمایت از صلح، عدالت و مقابله با اقدامات یکجانبه تأکید کردند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.