تنها لاشه ای از حقوق بین الملل باقی مانده است؛ محکومیت تعرض به دانشگاه

خبرگزاری مهر شنبه 15 فروردین 1405 - 11:28
بیرجند- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اتفاقاتی که در این ۳۶ روز از جنگ رخ داده، می توان گفت که از حقوق بین المللی جز جسد و لاشه ای باقی نمانده است.

علیرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اتفاقاتی که در این ۳۶ روز از جنگ رخ داده است می توان گفت که از حقوق بین المللی جز جسد و لاشه ای باقی نمانده است.

رئیس دانشگاه اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بر اساس کنوانسیون ۴ گانه ژنو و بسیاری از اسناد بین المللی از حمله به مراکز علمی و زیرساخت ها در جنگ ها ممانعت شده است، گفت: با این وجود می بینیم که دشمن آمریکایی- صهیونیستی بی توجه به حقوق بین الملل به مراکز علمی و دانشگاهی ما تعرض می‌کند.

وی بیان کرد: دشمن جنایتکار به هیچ قاعده و و قانون بین المللی پایبند نیست و با توسل به زور می خواهد به اهداف نامشروع خود برسد که ما به عنوان بخشی از جامعه دانشگاهی این جنایت در تعرض به دانشگاه ها را محکوم می کنیم.

عزیزی با اشاره به اینکه باور ما بر این است که در نهایت نصرت الهی شامل حال ملت ایران خواهد شد، ادامه داد: اینکه برخی بگویند اگر دشمن به دانشگاه ما تعرض کرد ما مقابله به مثل نکنیم هیچ گونه وجهی ندارد و چنین رویکردی موجب جری شدن دشمن می شود.

رئیس دانشگاه اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی هم بیانیه محکومیت را صادر کردیم و هم باور قلبی ما بر این است که این اقدامات دشمن نشانه استیصال او است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.