زیاده‌خواهی ترامپ جنگ را به خیابان‌های آمریکا می‌کشاند

صدا و سیما شنبه 15 فروردین 1405 - 12:41
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رؤیای ترامپ برای تصاحب نفت ایران به کابوس تحقیر ارتش آمریکا بدل شده است.

زیاده‌خواهی ترامپ جنگ را به خیابان‌های آمریکا می‌کشاند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت عباس مقتدایی با اشاره به تناقضات آشکار در گفتار و رفتار مقامات آمریکایی و همچنین تغییرات اخیر در بدنه نظامی آمریکا، گفت: تزلزل و جابجایی مکرر فرماندهان ارشد و دست‌اندرکاران نظامی توسط ترامپ و وزیر جنگ ایالات متحده، پیامی روشن به جهان مخابره می‌کند؛ واشنگتن در برابر اراده فولادین ملت ایران به بن‌بست رسیده است. آنها می‌خواهند ناکارآمدی راهبردی خود را به گردن فرماندهان بیندازند، در حالی که ریشه اصلی این شکست، زیاده‌خواهی بی‌پایان از یک سو و عدم شناخت دقیق از قدرت درون‌زای جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگر است. دشمن هنوز درک نکرده است که ایرانیان در دفاع از کیان خود، معادلاتی فراتر از محاسبات کلاسیک را رقم می‌زنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اهداف پنهان پشت این تجاوز، تصریح کرد: دونالد ترامپ در سودای تکرار سناریوی ونزوئلا در ایران بود. او در عالم تخیل خود می‌پنداشت که با تجزیه خاک ایران و سلطه بر مناطق زرخیز و نفت‌خیز، می‌تواند اقتصاد در حال فروپاشی آمریکا را از ورطه شکست میان‌مدت نجات دهد. اما آنچه در واقعیت رخ داد، عبور سخت ایران از رویای رنگین او بود. امروز نه تنها منابع ما در اختیار متجاوز نیست، بلکه هیمنه اقتصادی و سیاسی ایالات متحده بیش از هر زمان دیگری در تاریخ معاصر زیر سوال رفته است.

وی حمله به پل‌ها، جاده‌ها و مراکز عمومی را استمرار دکترین زمین سوخته دانست و افزود: آمریکا همان مدل وحشیانه‌ای را که برای استیصال مردم سوریه و عراق به کار بست، امروز علیه ایران دنبال می‌کند. هدف آنها تخریب زیرساخت‌هایی است که رفاه و معیشت مردم به آن گره خورده است. اما آنها یک متغیر بزرگ را نادیده گرفته‌اند؛ ایران از توانمندی‌های لجستیک و مهندسی فوق‌العاده‌ای برخوردار است و به سرعت می‌تواند اقدامات بازدارنده و موازنه قوا را به نفع خود تغییر دهد. این ابزار‌های فرسوده، دیگر نمی‌تواند ملت ما را به زانو درآورد.

مقتدایی با تبیین مرحله جدید پاسخگویی ایران در هشداری خطاب به کاخ سفید تأکید کرد: بی‌احتیاطی و جاه‌طلبی‌های ترامپ به نقطه‌ای رسیده است که اگر مهار نشود، شعله‌های جنگ تمام‌عیار را به خیابان‌های ایالات متحده خواهد کشاند. تا به امروز، جنگ عمدتاً در جغرافیا و مرز‌های منطقه دنبال شده است، اما تداوم این روند وحشیانه، اقدام مشابه در خاک آمریکا را به گزینه‌ای فوری و عملیاتی در دستور کار ایران تبدیل می‌کند. ارتقای سطح دفاعی ما به مرحله‌ای رسیده است که دشمن باید هزینه شرارت‌های خود را در خانه خودش پرداخت کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به جهش خیره‌کننده توانمندی دفاعی ایران در بحبوحه جنگ، خاطرنشان کرد: اتکاء ما به دانش داخلی و نبوغ دانشمندان جوانمان، ایران را به فناوری‌هایی مجهز کرده که برای دشمن غیرقابل تصور است. در حالی که شکار جنگنده‌های فوق‌پیشرفته‌ای نظیر F ۳۵ در مخیله ترامپ هم نمی‌گنجید، امروزه انجام چنین ابتکاراتی برای نیرو‌های مسلح ما به یک روال عادی و روزمره تبدیل شده است. ما در دل تهدید، فرصت‌هایی برای خلق دستگاه‌های نوین و فناوری‌های ناشناخته دفاعی ساخته‌ایم که تمام معادلات برتری هوایی ناتو را بر هم زده است.

وی در پایان با تأکید بر هم‌سویی ملت و حاکمیت در پاسخ به متجاوز، گفت: امروز هیمنه ایالات متحده در برابر دیدگان جهانیان و هم‌پیمانانش توسط ایران فرو ریخته است. مرحله تحقیر ارتش آمریکا به کمال رسیده و اکنون ما در آستانه سطوح بالاتری از هماوردی هستیم. اگر رفتار‌های خارج از نزاکت و بیشرمی‌های واشنگتن ادامه یابد، خواست قاطع ملت ایران، ارتقای سطح دفاع و پاسخ کوبنده در ابعادی خواهد بود که فراتر از هرگونه تصور پنتاگون است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.