
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما احمدرضا لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی و تالابهای سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از تالاب ملی آق قشلاق در خراسان شمالی این پهنه آبی طبیعی را سرمایه بی بدیل برای استان دانست.
وی با اشاره بر شرایط اقلیمی استان و وضعیت حساس این تالاب و همچنین ابراز امیدواری درباره تداوم بارندگیهای اخیر و آبگیری مجدد آن بر لزوم اهمیت مدیریت هماهنگ و حفظ این تالاب که در اقتصاد و معیشت جوامع محلی و مسیر یابی و حضور پرندگان مهاجر تاثیر دارد تاکید کرد.
در حاشیه این سفر که مدیر کل دفتر زیستگاهها و امور مناطق نیز معاون محیط زیست دریایی و تالابها را همراهی میکرد از طزح محیط بانی در حال ساخت تالاب وروند تکمیلی آن بازدید و اعلام کرد که در سال جاری مبلغ ۱۵ میلیارد ریال جهت تکمیل این ساختمان اختصاص یافته است.
خیرآبادی مدیرکل مدیریت زیستگاهها و امور مناطق افزود: در صورت نیاز به اعتبارات جهت تکمیل محیط بانی، اعتبارات لازم از حوزه زیستگاهها نیز تخصیص خواهد یافت.