پرونده حمایت از فلسطین به سود انور الغازی بسته شد

صدا و سیما شنبه 15 فروردین 1405 - 13:37
باشگاه فوتبال ماینتس آلمان پس از ٣ سال به علت اخراج بازیکنش به دلیل حمایت از فلسطین محکوم شد.

پرونده حمایت از فلسطین به سود انور الغازی بسته شد
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، انور الغازی مهاجم ۳۰ ساله مغربی الاصل که سابقه بازی در تیم ملی هلند را دارد، سال ۲۰۲۳ به دلیل حمایت از جنبش مقاومت حماس و فلسطینی‌ها بر ضد جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه از باشگاه ماینتس آلمان اخراج شد. پس از این اتفاق وی حرکت باشگاه آلمانی را غیر منطقی و غیر عادلانه توصیف و به دادگاه آلمان شکایت کرد.

دادگاه آلمان اعلام کرد پس از بررسی‌های لازم حکم به نفع الغازی صادر کرده و فرجام خواهی باشگاه ماینتس نیز رد شده است. الغازی در این مورد گفت: کار آن‌ها اشتباه بود و خوشحالم که دوباره تلاش ناموفقی داشتند. اکنون باشگاه ماینتس باید مبلغ باقی مانده قرارداد مرا پرداخت کند. به نظر من با وجود آنکه در این مورد دچار مشکل شدم، اما از حمایت از کودکان غزه پشیمان نیستم.

الغازی که سابقه بازی در تیم‌های آژاکس و آیندهوون هلند، لیل فرانسه، آستون ویلا و اورتون انگلیس، ماینتس آلمان و کاردیف سیتی ولز را دارد، اکنون در تیم السیلیه قطر توپ می‌زند.

او در اکتبر سال ۲۰۲۳ با انتشار پستی با مضمون: از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد. خشم مسئولان ماینتس را برانگیخت و از این باشگاه اخراج شد.

وی بابت شکایت خود ۱.۵ میلیون یورو دریافت خواهد کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.