ضربه بسیار نادر ایران به آمریکا با هدف قرار دادن جنگنده

خبرگزاری مهر شنبه 15 فروردین 1405 - 13:46
خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که سرنگونی دو فروند هواپیمای نظامی آمریکایی توسط ایران، ضربه‌ای بسیار نادر در ۲۴ سال گذشته به آمریکا بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام های آمریکایی نوشت: ایران ۱۴ فروردین یک فروند جنگنده اف-۱۵ آمریکایی را سرنگون کرد که تاکنون یکی از خلبانان آن نجات یافته و جستجو برای خلبان دیگر همچنان ادامه دارد. رسانه‌های دولتی ایران همچنین اعلام کردند که دیروز نیز یک جنگنده آ-۱۰ آمریکایی با آتش پدافند نیروهای ایرانی سقوط کرد.

هوستون کانتول (Houston Cantwell) سرتیپ بازنشسته نیروی هوایی و خلبان پیشین جنگنده اف-۱۶ گفت که آخرین بار یک فروند جنگنده پشتیبانی نزدیک آ-۱۰ در سال ۲۰۰۳ و حین حمله به عراق سرنگون شد.

به ظن مارک کانسیان (Mark Cancian)، سرهنگ بازنشسته نیروی دریایی و مشاور ارشد دفاعی مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی، احتمالاً یک موشک دوش‌پرتاب موجب سقوط جنگنده اف-۱۵ شده است.

به نوشته این رسانه آمریکایی، هواپیماهایی که روز جمعه سقوط کردند، نخستین هواپیماهای آمریکایی سرنشین داری نبودند که در ایران از بین رفتند.

در سال ۱۳۵۸ و در جریان عملیات نافرجام آزادی آمریکایی‌ها نیز یک هلیکوپتر و یک هواپیمای باری پس از برخورد با یکدیگر منفجر شده و هشت نفر کشته شدند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.