مشاور پنتاگون: ایران از این جنگ به عنوان ابرقدرت بیرون می‌آید

افکار نیوز شنبه 15 فروردین 1405 - 14:47
ایران از این درگیری بیرون می‌آید، و ما در طول عمرمان هرگز چنین چیزی ندیده‌ایم: یک مرکز جدید قدرت جهانی که ظرف یک ماه شکل گرفته است.»

 رابرت پاپه مبتکر ایده‌ی «تله‌ی تنش تصاعدی» است. او مدیر یکی از زیرمجموعه‌های پنتاگون به نام «Chicago Project on Security and Threats» است که روی استراتژی نظامی کار پژوهش می‌کند. 

او در دو کتاب «بمباران برای پیروزی» و «مردن برای بُردن» شکل ابتدایی تر «تله‌ی تنش تصاعدی» را معرفی کرد. 

به گفته‌ی او آغاز جنگ با ایران ورود به «تله‌ی تنش تصاعدی» که پایان آن یا به جنگ اتمی می‌انجامد و یا قدرت‌گیری ایران به عنوان ابرقدرت جدید. 

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.