آژانس صرفا از حمله مجدد به نیروگاه اتمی بوشهر ابراز نگرانی کرد

خبرآنلاین شنبه 15 فروردین 1405 - 15:29
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون محکومیت حمله به نیروگاه اتمی بوشهر صرفا به ابراز نگرانی بسنده کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز شنبه با اشاره به حمله مجدد به نیروگاه اتمی بوشهر و عدم محکومیت این حمله در اطلاعیه‌ای نوشت: ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده است که صبح امروز یک پرتابه در نزدیکی محوطه نیروگاه هسته‌ای بوشهر برخورد کرده است که چهارمین حادثه از این نوع در هفته‌های اخیر است. 

بنابر روایت تسنیم، در این اطلاعیه آمده است: ایران همچنین به آژانس اطلاع داد که یکی از کارکنان حفاظت فیزیکی این سایت بر اثر اصابت ترکش پرتابه کشته شده و ساختمانی در محل تحت تأثیر امواج و ترکش‌های آن قرار گرفته است.  هیچ افزایشی در سطح تشعشعات گزارش نشده است.

آژانس در ادامه نوشت: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگرانی عمیق خود را در مورد حادثه گزارش شده ابراز می‌کند و می‌گوید سایت‌های نیروگاه هسته‌ای یا مناطق نزدیک آن هرگز نباید مورد حمله قرار گیرند و خاطرنشان می‌کند که ساختمان‌های سایت کمکی ممکن است حاوی تجهیزات ایمنی حیاتی باشند. 

در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: گروسی با تکرار درخواست برای خویشتن‌داری حداکثری نظامی برای جلوگیری از خطر حادثه هسته‌ای، بار دیگر بر اهمیت فوق‌العاده پایبندی به ۷ رکن برای تضمین ایمنی و امنیت هسته‌ای در طول یک درگیری تأکید می‌کند.

۲۱۹

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.