روایت «سی‌جی‌تی‌ان» از نقض قوانین بین‌المللی در حمله متجاوزان به ایران

خبرگزاری مهر شنبه 15 فروردین 1405 - 16:11
«سی‌جی‌تی‌ان» اعلام کرد: حملات نظامی بدون مجوز شورای امنیت و در شرایطی که مسیرهای دیپلماتیک همچنان فعال بودند، بی‌ اعتنایی به اصول بنیادین منشور سازمان ملل متحد و نقض قوانین بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «سی جی تی ان» امروز شنبه در گزارشی تأکید کرد که تجاوز آمریکایی- صهیونیستی به ایران به مثابه نقض آشکار قواعد حقوق بین‌ الملل به شمار می آید.

در گزارش این رسانه چینی در این ارتباط آمده است: حملات نظامی (محور آمریکایی- صهیونیستی) بدون مجوز شورای امنیت و در شرایطی که مسیرهای دیپلماتیک همچنان فعال بودند، نشان‌ دهنده بی‌ اعتنایی به اصول بنیادین منشور سازمان ملل متحد و نقض قوانین بین المللی است.

«سی جی تی ان» در این گزارش می افزاید: توسل به زور علیه حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها، نه‌ تنها مشروعیت ندارد، بلکه به تضعیف نظم حقوقی بین‌ الملل منجر می‌ شود و می‌ تواند رویه‌ ای خطرناک در روابط بی ن‌الملل ایجاد کند.

در ادامه این گزارش، اضافه شده است: حملات به مناطق غیرنظامی و زیرساخت‌ های عمومی، علاوه بر خسارت های گسترده، نگرانی‌ های جدی درباره رعایت اصول حقوق بشردوستانه بین‌ المللی ایجاد کرده است. همچنین، واکنش‌ های متفاوت به بحران‌ های مشابه، اعتماد جهانی به قوانین و نهادهای بین‌المللی را تضعیف کرده و اعتبار این سازوکارها را زیر سؤال برده است. چین از چندجانبه‌ گرایی حمایت کرده و خواستار پایان درگیری‌ ها، بازگشت به مسیر رایزنی و احترام به قوانین بین‌المللی شده است.

این در حالیست که جمهوری اسلامی ایران در میانه مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا، بر خلاف تمامی معیارهای منشور ملل متحد از سوی شیاطین آمریکایی- صهیونیستی مورد تجاوز قرار گرفت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.