چین ۲۴ میلیارد دلار اوراق خزانه داری آمریکا را در ۱ ماه فروخت

مشرق نیوز شنبه 15 فروردین 1405 - 16:26
بر اساس آخرین داده‌ها چین در ماه ژانویه ۲۰۲۶ حدود ۲۴ میلیارد دلار از اوراق خزانه‌داری آمریکا را فروخته است.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ و بر اساس داده‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، میزان دارایی‌های خزانه‌داری آمریکا نزد چین به پایین‌ترین سطح خود از زمان بحران مالی جهانی (۲۰۰۸-۲۰۰۹) رسیده است.

دارایی‌های چین در اوراق خزانه‌داری آمریکا از سال ۲۰۱۰ تاکنون روند کاهشی چشمگیری داشته است. این دارایی‌ها از حدود ۱.۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۱ به حدود ۶۵۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ کاهش یافته است.

بر اساس آخرین داده‌ها چین در ماه ژانویه ۲۰۲۶ حدود ۲۴ میلیارد دلار از اوراق خزانه‌داری آمریکا را فروخته است. با این فروش مجموع دارایی‌های چین در این اوراق به ۷۳۰ میلیارد دلار کاهش یافته که پایین‌ترین رقم از مارس ۲۰۰۹ محسوب می‌شود.

چین در ۱۲ ماه منتهی به ژانویه ۲۰۲۶ حدود ۷۸ میلیارد دلار از اوراق خزانه‌داری آمریکا را فروخته است.کارشناسان اقتصادی معتقدند ادامه این روند می‌تواند فشار بیشتری بر نرخ بهره اوراق خزانه‌داری آمریکا وارد کرده و هزینه استقراض دولت فدرال را افزایش دهد. این موضوع در شرایطی که دولت آمریکا با بدهی ۴۷.۷۸ تریلیون دلاری مواجه است می‌تواند پیامدهای جدی به همراه داشته باشد.

گفتنی است ژاپن همچنان بزرگترین دارنده خارجی اوراق خزانه‌داری آمریکا با ۱.۰۵ تریلیون دلار است، اگرچه این کشور نیز در ماه ژانویه حدود ۱۰ میلیارد دلار از اوراق خود را فروخته است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.