
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور مسعود نصرتی معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور بیان داشت: با توجه به لزوم تقویت شهرداریها برای ارائه خدمات حداکثری به شهروندان و در اجرای مصوبه مورخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۴ هیئت وزیران و بخشنامه مورخ ۸ فروردین ۱۴۰۵ معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه برای ۹ کلانشهر کشور درباره مدیریت ارزیابی و جبران خسارات جزیی و اسکان موقت و عبور از شرایط اضطرار، هماهنگیهایی به عمل آمده است.
نصرتی ادامه داد: بر همین اساس، مقدمات و مصوبات برای تامین مالی از محلهای قانونی با همکاری بانک مرکزی و مشارکت بانک شهر فراهم شده تا با هماهنگی و نظارت وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور)، برای کمک به تامین بخشی از نقدینگی برای ۹ کلانشهر، اقدام شود.