تلویزیون فرانسه تجاوز آمریکا از خاک کویت به ایران را تایید کرد

مشرق نیوز شنبه 15 فروردین 1405 - 17:40
شبکه خبری فرانسه گزارش کرد که راستی آزمایی فیلمها نشان می‌دهند موشکهای آمریکایی از کویت به ایران شلیک می‌شوند

به گزارش مشرق، وبگاه شبکه خبری فرانس۲۴ روز شنبه نوشت، با وجود انکار کشورهای عربی منطقه خلیج فارس، شواهد فزایندهای وجود دارد که نشان می‌دهد از خاک آنها در حملات به ایران در جریان جنگ آمریکا و اسرائیل استفاده می شود.

فرانس ۲۴ تایید کرد که تأیید و مکان‌یابی (ژئولوکیت) ویدیوهای متعدد نشان می دهد دستکم در دو نوبت، در ۲۴ و ۳۱ مارس موشکهای آمریکایی از پرتابگرهای هایمارس مستقر در خاک کویت شلیک شده است.

در ۲۴ مارس چندین ویدیو که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان می‌داد که دستکم ۱۳ موشک از مکانی در داخل کویت پرتاب می‌شود. بیشتر این ویدیوها از «ام قصر» در عراق، شهری در مرز با کویت ضبط شده‌ است.

فرانس ۲۴ هم با مقامات کویت و هم با فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) تماس گرفت. مقامات کویتی به پرسش‌ها پاسخ ندادند، سنتکام نیز اعلام کرد در این مورد اظهار نظری ندارد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.