روس اتم: حمله به نیروگاه بوشهر در محدوه حفاظتی بوده است

مشرق نیوز شنبه 15 فروردین 1405 - 17:50
رئیس روس اتم در واکنش به حمله به نیروگاه بوشهر گفت که بدترین سناریو ممکن در حال پیشروی است.

به گزارش مشرق، الکسی لیخاچف، رئیس شرکت "روس اتم" درباره حملات آمریکا و رژیم اسرائیل به نیروگاه هسته‌ای بوشهر گفت: در حال حاضر وقایع طبق بدترین سناریوی ممکن پیش می‌رود. فقط می‌توان حدس زد که آیا این یک اصابت تصادفی بوده یا حمله‌ای هدفمند.

وی افزود: تشدید درگیری‌ها در اطراف خلیج فارس به پیامدهای متناظر در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای "بوشهر" منجر شده است.

لیخاچف ادامه داد: حمله صبح امروز به نیروگاه هسته‌ای "بوشهر" عملاً در محدوده حفاظتی تأسیسات انجام شده است و نخستین مورد کشته شدن یکی از کارکنان ثبت شده است.

رئیس روس اتم بیان کرد: احتمال خطر وقوع یک حادثه با ماهیت هسته‌ای، متأسفانه روزبه‌روز در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: جامعه جهانی با نگرانی به این حادثه واکنش نشان داده و روند تشدید تنش‌ها در این درگیری همه را نگران کرده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.