کاشت ۱۵ هکتار چغندرقند پاییزه در رومشکان

خبرگزاری مهر شنبه 15 فروردین 1405 - 18:03
رومشکان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از کاشت ۱۵ هکتار چغندرقند پاییزه در شهرستان رومشکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نامدار صیادی بعدازظهر امروز شنبه در جریان بازدید از مزارع چغندرقند رومشکان، اظهار داشت: با تغییر تاریخ کاشت چغندرقند از بهار به پاییز، حداقل بین چهارتا پنج هزار مترمکعب در هکتار آب صرفه‌جویی خواهد شد.

وی افزود: باتوجه‌به اینکه یکی از برنامه‌های اصلی در بخش کشاورزی افزایش بهره‌وری آب است یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند در این زمینه نقش اساسی ایفا کند، تغییر تاریخ کاشت چغندرقند از بهار به پاییز است که حداقل بین چهارتا پنج هزار مترمکعب در هکتار آب، در کشت این محصول اساسی صرفه‌جویی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ هکتار کشت چغندرقند پاییزه در شهرستان رومشکان وجود دارد، گفت: باتوجه‌به تغییرات اقلیمی و اهمیت حفاظت از منابع آب ضروری است در سال‌های آتی سایر کشاورزان نیز به‌جای این‌که در بهار مبادرت به کشت چغندرقند کنند، این کشت را به پاییز منتقل کرده تا شاهد افزایش سطح چغندرقند پاییزه و بهره‌وری منابع آب در دسترس باشیم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.