
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این نهاد در لبیک به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیتالله سیدمجتبی حسینی خامنهای مدظلهالعالی، با همراهی مراکز نیکوکاری به پویش ملی درختکاری «نهال امید» پیوست؛ حرکتی ماندگار که با هدف پاسداشت زمین، ترویج فرهنگ درختکاری و دمیدن روح امید در جامعه شکل گرفته است.
در چارچوب این پویش، کاشت نهال در دفاتر کمیته امداد، و فضاهای مناسب شهری و روستایی با حضور و مشارکت خانواده بزرگ این نهاد و مراکز نیکوکاری در سراسر کشور انجام میشود تا جلوهای از همدلی، مسئولیتپذیری و نگاه روشن به آینده به نمایش گذاشته شود.
بر اساس این پویش، کارکنان، مددجویان، خیران ومراکز نیکوکاری در شهرها و روستاهای مختلف کشور از روز طبیعت تا پایان فصل بهار، بهویژه در روزهای فروردینماه، با همکاری دستگاههای مرتبط نسبت به کاشت درختان مثمر و مراقبت از آنها اقدام خواهند کرد.
این حرکت ارزشمند، علاوه بر ترویج فرهنگ درختکاری و صیانت از محیطزیست، یاد و خاطره شهدا، بهویژه شهدای جنگ تحمیلی سوم را نیز گرامی میدارد و میکوشد «نهال امید» را در سراسر ایران عزیز غرس کند؛ نهالی که در سالهای آینده به درختانی پربار، استوار و ماندگار بدل خواهد شد.