ابوظبی حمله به سفارت امارات در دمشق را محکوم کرد

خبرآنلاین شنبه 15 فروردین 1405 - 19:42
امارات متحده عربی با صدور بیانیه‌ای، حملات و اقدامات خرابکارانه علیه مقر دیپلماتیک این کشور در دمشق را به شدت محکوم کرد و خواستار تامین امنیت کامل نمایندگی‌ها و پاسخگویی عاملان شد.

به گزارش خبرآنلاین، وزارت امور خارجه امارات متحده عربی روز شنبه در بیانیه‌ای، اقدامات آشوب‌طلبانه، تلاش برای تخریب اموال و حملات صورت‌گرفته علیه ساختمان نمایندگی این کشور و محل اقامت رئیس هیئت دیپلماتیک آن در دمشق را به‌طور قاطع محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این بیانیه، این وزارتخانه بار دیگر مخالفت شدید خود را با هرگونه اهانت غیرقابل قبول به نمادهای ملی اعلام و بر ضرورت احترام به این نمادها تاکید کرد.

وزارت خارجه امارات همچنین با اشاره به موضع ثابت ابوظبی در رد چنین اقدامات خرابکارانه‌ای، بر لزوم حفاظت از اماکن دیپلماتیک، هیئت‌ها و کارکنان آن‌ها مطابق با قوانین و عرف‌های بین‌المللی تاکید کرد. در این زمینه، به‌ویژه بر مفاد کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک اشاره شد که مصونیت کامل اماکن و کارکنان دیپلماتیک را تضمین می‌کند.

این وزارتخانه از دولت سوریه خواست به مسئولیت‌های خود در تامین امنیت سفارت امارات و کارکنان آن عمل کند، ابعاد این حملات را بررسی کرده و تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در آینده اتخاذ کند.

امارات متحده عربی همچنین بر ضرورت پیگرد قانونی و پاسخگو کردن عاملان این اقدامات تاکید کرد.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.